כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הפיגוע בבני ברק

אין את הרב קנייבסקי זצוק"ל שיגן על הדור

הפיגוע הנורא בתוככי עיר התורה והחסידות בני ברק הכה את כולם אחרי הסתלקותו של המגן הגדול של העיר מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי זצ"ל, שלפני למעלה משבוע הלך לעולמו ומאז הסתלקותו אין מי שיגן על הדור

אין את הרב קנייבסקי זצוק"ל שיגן על הדור
פיגוע הטרור בבני ברק צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

הפיגוע הרצחני שהתרחש הערב (שלישי) לראשונה בתולדות העיר בני ברק, הכה את כולם בתדהמה, מפי כולם נשמע המשפט המפחיד: "אין את ר' חיים קנייבסקי שיגן על הדור".

רבנים ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' הצביעו על כך שמאז שהרב קנייבסקי הסתלק לבית עולמו החל גל טרור שלא היה כדוגמתו ובפרט בערב הקשה בעיר בני ברק שכפי הידוע הייתה הבטחה מפי הגר"ח כבר שנים רבות שלא יקרה כלום לעיר; הן בתקופת מלחמת המפרץ והן במלחמה בדרום, ר' חיים הבטיח "בבני ברק לא ייפול", אך כעת אחרי שנפטר - הגרוע מכל קרה.

רק אתמול פרסמנו ב'בחדרי חרדים' את דברי ההספד של ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן חבר מועצת גדולי התורה שאמר על הגר"ח: "מורי ורבותי, מי שאינו מפחד בפטירת הגאון הצדיק מה יהיה עם המקום מי יגן עליו, מי יגן על העולם, מי יגן על ארץ ישראל, מי יגן על בני ברק בפרט, אחרי שנסתלק המגן הגדול, הרי יש כאן חשש באמונת התורה של ונשאתי לכל המקום בעבורם, ואם הוא באמת מפחד א"כ צריך לחזור בתשובה שלימה לרחם על המקום, וזה יהיה גם זכות ועילוי נשמה לנפטר הגדול זכר צדיק וקדוש לברכה לחיי העולם הבא".

‏גם ראש הישיבה הגרמ"ה הירש התבטא הערב בנאומו בכינוס בני הישיבות בחפץ חיים: "קרה אירוע נורא מאוד, בבני ברק משהו שזה מחייב אותנו להתחזק במידת הביטחון אבל מורגש שמרן ר' חיים לא איתנו - אזל גברא דמסתפינא מיניה".

רבים הביאו את דברי ישעיהו הנביא שאמר: "הַצַּדִּיק אָבָד וְאֵין אִישׁ שָׂם עַל לֵב וְאַנְשֵׁי חֶסֶד נֶאֱסָפִים בְּאֵין מֵבִין כִּי מִפְּנֵי הָרָעָה נֶאֱסַף הַצַּדִּיק" (נז, א). מסביר רש" בגמרא: "מפני מה הוא מת? מפני הרעה נאסף הצדיק, מפני שלא יצטער הוא ברעה ואחר שהיא גזרה מלפניו כי מפני הרעה נאסף הצדיק. לשון אחר: מפני רעות של אלו הוא נאסף שאין הקב"ה רוצה שיבקש עליהם רחמים" (תענית יא, ע"א).

הרב חיים קנייבסקי פיגוע בבני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד