כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הפיגוע בבני ברק

תיעוד דרמטי: המחבל יורה צרורות לכל עבר

בתיעוד דרמטי שמתפרסם הערב, נראים השניות הדרמטיות שבהן המחבל יורה על כל עובר אורח | עד ראיה: "ירדתי לכיוון הרחוב שמעתי פיצוצים חשבתי שזה נפצים, מתנדב מאיחוד הצלה צעק לי מהמרפסת תברח, פתאום אני רואה את המחבל מול העיניים שלי עם הנשק מכוון אליי, ברחתי ללמעלה בנס הוא לא ירה עליי"

תיעוד דרמטי: המחבל יורה צרורות לכל עבר
המחבל בבני ברק צילום: מתוך הסרטון / באדיבות המצלם

חמישה בני אדם נרצחו הערב (שלישי) בפיגוע בבני ברק. מחבל רכוב ככל הנראה על אופנוע וחמוש ברובה סער פתח באש לעבר עוברי אורח בשתי זירות שונות - ברחוב השניים בבני ברק וברחוב הרצל ברמת גן. בזירה השניה הוא נוטרל על ידי שוטרים שהיו בסיור שגרתי.

בסרטון שפורסם הערב ברשתות החברתיות מזירת האירוע, נראה המחבל בבני ברק מכוון נשק לעבר אחד התושבים, אך בנס לא יורה בו כיוון שזה האיץ ומיהר להיכנס לבניין ממול. אחר כך נראה המחבל יורה לעבר רוכב אופניים שחולף במקום ומפספס אותו בנס.

המחבל נראה יורד לכביש ברחוב די צדדי ושומם, יורה גם כן לעבר רכב ופוגע בנהג שמאבד שליטה ונבלם תוך התנגשות ברכב סמוך. נהג הרכב ככל הנראה בין ההרוגים ולא שרד את הפציעה האנושה. 

חובש מד"א, מנחם אנגלנדר שניצל מכדורי המחבל, שיחזר את הנס בזירה: "אני שומע את הבומים מהרחוב, חשבתי שמדובר בנפצים, יצאתי מהפתח של הבניין, ממול, שכן שלי שהוא חובש ב'איחוד הצלה' צועק לי מהמרפסת 'תברח, תברח', פתאום מגיע מולי המחבל עם הנשק מכוון אליי והוא רוצה לראות בי, בנס היה לו מעצור בנשק והוא לא הצליח, אין לי הסבר אחר, נס משמיים השאיר אותי בחיים. עליתי מיד חזרה הביתה, נעלתי את הדלת ודיווחתי על כך למוקד. ברגע שהגיעו כוחות משטרה למקום ואיבטוח את הרחוב ירדתי חזרה למטה אבל לצערי שלושה גברים כבני 30 שסבלו מפצעי ירי היו מחוסרי הכרה ולאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותם". 

המחבל הוא פלסטיני בן 27 בשם דיא חמארשה, תושב הכפר יעבד שבצפון בשומרון, שככל הנראה שהה בישראל באופן בלתי חוקי. ב-2013 הוא נכנס לחצי שנת מאסר על עבירה ביטחונית. בעקבות הפיגוע, ראש הממשלה בנט הודיע כי יקיים הערב התייעצות ביטחונית בהשתתפות צמרת מערכת הביטחון והמשטרה. 

פיגוע בבני ברק פיגוע ירי מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד