י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מרגלים בכיסוי

בלגיה, הולנד, צ'כיה ואירלנד מגרשות דיפלומטים רוסים

ארבע מדינות באירופה מגרשות דיפלומטים רוסים בטענה כי "הגירוש הוא אמצעי ביטחון לאומי". בבריסל מדגישים כי מדובר בריגול בכיסוי דיפלומטי

בלגיה, הולנד, צ'כיה ואירלנד מגרשות דיפלומטים רוסים
אילוסטרציה צילום: Pixabay

ממשלת בלגיה החליטה לגרש 21 אנשים שמכהנים כדיפלומטים בשגרירות רוסיה בבריסל בירתה, ובקונסוליה הכללית הרוסית באנטוורפן, בשל מעורבותם בריגול, ו"השפעה במבצעי ריגול המאיימים על ביטחון המדינה", כך הודיעה שרת החוץ, סופי וילמס.

הצעד נעשה בתאום עם הולנד, שהודיעה גם היא על גירושם של 17 "קציני מודיעין" ממוסקבה בהולנד "בכיסוי דיפלומטי", וטענה, כמו השלטונות הבלגיים, שנוכחותם בארץ של מרגלים אלה. הוא "איום על הביטחון הלאומי".

כך גם טען ראש ממשלת אירלנד, מישל מרטין, לאחר שהכריז על ההחלטה לגרש ארבעה דיפלומטים רוסים בכירים. מרטין הסביר שהוא קיבל את ההחלטה הזו לאחר שקיבל "ייעוץ ביטחוני" ביום שני מהרשויות המוסמכות. הרפובליקה הצ'כית מצידה הודיעה באופן דומה על גירוש דיפלומט רוסי שעבד בשגרירות בפראג, במסגרת מבצע מתואם עם מדינות אירופיות אחרות לצמצום נוכחות הריגול הרוסי באיחוד האירופי.

"מוסקבה תגיב לגירוש הדיפלומטים הרוסים על ידי בלגיה, אירלנד, הולנד וצ'כיה", כך הודיעה דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה ז'ארובה. "נגיב לכולם", אמרה לסוכנות הידיעות הרוסית הרשמית TASS כשהתייחסה להחלטת המדינות הללו.

גירוש דיפלומטים מלחמת אוקראינה רוסיה בלגיה הולנד אירלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד