כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"הכל נהרס"

אולפן הרדיו החרדי הוותיק נשרף כליל

מגיש הרדיו הוותיק נחום סגל ממנהטן, מתכנן לבנות מחדש את האולפן שלו, לאחר שזה נשרף כליל. "מודה לקל שלא קרה דבר גרוע יותר מהשריפה"

אולפן הרדיו החרדי הוותיק נשרף כליל
נזקי השריפה בתחנת הרדיו צילום: באדיבות המצלם

אולפן הרדיו של איש התקשורת הוותיק, נחום סגל, נהרס כליל בשריפה שפרצה בו ביום ראשון. האולפן ממוקם ברחוב גרנד במנהטן תחתית, לא רחוק מביתו של פוסק הדור הרב משה פיינשטיין זצ"ל, לשם הגיעו יהודים שנמלטו או שרדו את השואה. סגל משדר משם מאז 2002, שם הנחה סגל את תוכנית הרדיו הפופולרית שלו, "רגעים יהודיים בבוקר".

סגל אמר שכוחות הכיבוי מאמינים כי מקורה של השריפה בקצר חשמלי, שבסופו של דבר כילתה כמעט את כל האולפן. "קשה להתמודד עם ההרס הזה" הוא אמר לתקשורת המקומית נוכח המראות הקשים.

תמונות רבות קישטו את קירות האולפן, שכלל רבנים גדולים, פוליטיקאים יהודים, כולן נשרפו. "הקירות, רק עצמם, היו אבדה אדירה", אמר סגל. הוא הוסיף כי אלבום בן 20 פרקים, המציג את הקריירה שלו ואת צמיחת הרשת לאורך השנים ניצל בשריפה. "איבדנו בעיקרון הכל. כל הציוד נהרס והרבה מהמזכרות נשרפו, אבל האלבום הזה מאוד חשוב לי ואני שמח שהוא שרד". כך דווח באתר Yeshiva world news.

סגל אמר שתחנת הרדיו נהנתה מתמיכה והאזנה מרובה וכי רבים מתקשרים ושולחים הודעות כדי לנחם אותו. "זו תחושה אדירה של תקווה וחוסן ובנייה מחדש - בזה אנחנו רוצים להתמקד היום", אמר. הרשת השיקה קמפיין לגיוס כספים מקוון כדי לסייע בעלויות הנזק. הקמפיין, שהושק ביום ראשון, גייס יותר מ-70,000 דולר.

"מעולם לא ציפיתי לסוג כזה של תמיכה", אמר סגל. "קשה להאמין כמה הקהל שלי תמיד מגיע. יש כמות עצומה של הערכה למה שאנחנו עושים". סגל ישדר את התוכנית מרחוק בינתיים, אם כי הוא מתכנן להשקיע כסף מהקמפיין למרחב שידור חדש. "אני מצפה להשתמש בכספים שקיבלתי בקמפיין כדי לבנות מחדש סטודיו ממש יפהפה ומתקדם", אמר.

סגל, אמר עוד כי הרדיו הוא "פרו-ישראלי בלי-בושה", אך כולל גם לימוד תורה ונושאים דתיים נוספים. "מישהו אמר לי שיש כל כך הרבה תורה שבוקעת מהסטודיו שלך שהשריפה של היום מזכירה את חורבן בית המקדש", אמר סגל. "הם לא מתכוונים מילולית, אבל אנשים רואים בזה מוקד חשוב של פעילות יהודית, חינוך יהודי ונושאים יהודיים". סגל הוסיף כי הוא "מודה לקל שלא קרה דבר גרוע יותר מהשריפה".

תחנת רדיו שריפה רדיו חרדי נחום סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד