ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
אפליה מכעיסה

המדינה מבקשת לחייב ישיבות ללמד על שימוש לרעה באלכוהול וסמים

תקנות חדשות במדינת ניו יורק שמחייבות לכלול בתוכן הלימודים - את איסור השימוש לרעה באלכוהול וסמים לא מיושמות בבתי ספר פרטיים, אך למעשה כבר מיושמות על הישיבות במדינה | מנהלי המוסדות כועסים ומודאגים

המדינה מבקשת לחייב ישיבות ללמד על שימוש לרעה באלכוהול וסמים
חרדים בניו יורק. אילוסטרציה צילום: Luke Tress/Flash90

ישיבה בברוקלין, ניו יורק קיבלה אתמול (שלישי) מכתב ממשרד החינוך של מדינת ניו יורק, המודיע להם שהם צריכים לעבור בדיקה ובחינה של תקנות החינוך במדינה. למה ומדוע? כי הם רוצים לבחון את הוראות הישיבה בנושאים כמו פטריוטיות, אזרחות והיסטוריה.

המשמעות וההשפעה של הוראות חוקי מדינת ניו יורק. כוללות היסטוריה של חינוך לגבי שימוש לרעה באלכוהול, סמים ועישון סיגריות, בטיחות בכבישים מהירים ונהיגה בטוחה בתוככי שכונות.

המדינה קבעה שהתקנות החדשות יתמקדו רק באנגלית, מתמטיקה, מדעים והיסטוריה. אבל על פי הדיווח באתר Yeshiva world news, זה פשוט לא מיושם בשטח, והמכתב עצמו מוכיח זאת. אין מילה על אנגלית, מתמטיקה או מדעים. אך במקום זאת, בית ספר יסודי (ישיבה) יקבלו ציון על פי הלימוד לגבי שימוש לרעה באלכוהול, סמים וטבק - סיגריות, בטיחות בדרכים ותקנות תעבורה והיסטוריה, והמשמעות וההשפעה של חוקי מדינת ניו יורק.

אתר Yeshiva world news בדק את עורכי הדין בניו יורק אם הם נדרשים ללמוד את חוקת מדינת ניו יורק בבית הספר למשפטים. התשובה הייתה פה אחד לא! אז האם המדינה מנסה ללמד את בתי הספר היסודיים בישיבות ברמה גבוהה יותר מבתי הספר למשפטים בניו יורק?. כנראה שהתשובה היא, חיובית.

בנוסף, המדינה דורשת מהישיבות לקבוע "לוח יום המתאר את התקופות שבהן נלמדים מקצועות חול ומקצועות קודש בכל כיתה". איזו עוד סיבה יכולה להיות לדרישה הזו?. מכתב זה רק מוכיח את מה שאמרו ראשי הישיבות ועסקנים זה מכבר "התקנות הללו עוסקות בפוליטיקה, לא בחינוך, ושאיננו יכולים לאפשר למדינה לשלוט בתוכנית הלימודים בישיבה".

"תקופת השמעת הסתייגויות מתחילה בהמשך השבוע. אנחנו צריכים להשמיע את קולנו. אנחנו צריכים להודיע ​​למדינה שלא נשתוק שכן זכויותינו כהורים ויהודים דתיים נרמסים".

חרדים ניו יורק בחורי ישיבות אלכוהול סמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד