כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

פעמיים חיים מאיר • מדוע החיילים בקבר רחל התבלבלו?

בני האדמו"רים מויז'ניץ נפגשו במפתיע בכניסה לקבר רחל, מול פניהם של החיילים הנבוכים • גם האדמו"רים עצמם נפגשו • ואפילו ילדי הת"תים יצאו לסיור משותף

רבי חיים מאיר הגר בן האדמו"ר  הרמ"מ
רבי חיים מאיר הגר בן האדמו"ר הרמ"מ



לרוב, יוצאים מנהלי מוסדות תורניים וארגוני חסד לחו"ל, כדי לגייס כספים עבור המוסדות. אבל לעתים יש גם תופעות הפוכות. כך היה, למשל, במרכז חסידי ויז'ניץ שברחוב שלמה המלך בבני-ברק.

בחצר הוכרז כי תתקיים מגבית לטובת הכולל של הרה"צ רבי חיים מאיר הגר, בן האדמו"ר מויז'ניץ, בשכונת בורו פארק, שם הוא משמש כרב הקהילה. הגרח"מ, המבקר בארץ, יצא ביום שני להתפלל במערת המכפלה ובקבר רחל.

על פי המגבית, מי שתרם מאתיים דולר לטובת הכולל, זכה להצטרף לפמליה שבראשה עמד הגרח"מ. מי שיתרום חמש מאות דולר, יזכה להשתתף במסיבה פרטית שתתקיים ביום חמישי הקרוב בהשתתפות הגרח"מ. אלו שיגדילו את תרומתם וירימו אלף דולר לטובת הכולל, יזכו לביקור אישי של הגרח"מ בביתם.

פמלייה של 150 איש עשתה את דרכה אמש למקומות הקדושים הללו. במערת המכפלה התפללו ערבית, הקהל אמר תהילים ולאחר מכן שוררו ניגוני רגש רבים. בהמשך, נשא הגרח"מ דברי התעוררות.

לקראת השעה עשר בערב, הורו מפקדי הצבא לעזוב את המערה, כפי שהוראות הבטחון מחייבות. אולם רק הגרח"מ עוד נותר במקום למשך רגעים ספורים. בדקות אלו, כאשר אף אחד לא נכח שם, הושג אישור מיוחד לפתוח את 'אוהל יצחק' - הסגור בכל ימות השנה למבקרים. הגרח"מ נכנס לאוהל יצחק כשהוא מלווה על ידי האחראי במקום, ולאחר תפילה חרישית למען הכלל והפרט, יצא לציבור המלווים.

מכאן נסעה הפמליה לקבר רחל. גם שם נזקקו מראש לאישור מיוחד, משום שהאתר סגור למבקרים בין השעות 22:30 ל-00:30, רק לאחר תיאום מוקדם, התקבל אישור להגעה בשעות אלו עבור פמליית הגרח"מ.

כאשר הגיעו למקום לשם לקראת השעה 23:00 ציפתה להם הפתעה: בן דודו של האדמו"ר, הרה"צ רבי חיים מאיר הגר - בן האדמו"ר מויז'ניץ, שאף הוא הגיע מארה"ב לצורך שמחת נישואי בתו, שתתקיים ביום חמישי הקרוב בקריית ויז'ניץ, יצא מתפילה בקבר רחל.

הרה"צ רבי חיים מאיר, לא ידע כמובן על ביקורו של בן הדוד והפמליה, ואף לא ידע כי השעות מוגבלות לכניסה בזמן זה. מתברר, כי כאשר הגיע אל השער, אמרו מלוויו לחיילים, כי האורח הוא 'הרב חיים מאיר הגר'. החיילים, שעודכנו מראש על בואו של רב בשם זה, לא ידעו כמובן באיזה ויז'ניץ מדובר, ואפשרו את הכניסה...

בני הדודים שוחחו קצרות, ואחר כך נכנסה הפמליה בראשות הגרח"מ לקבר רחל. לאחר אמירת פרקי תהילים ותפילה, שר הקהל לחן חדש על המילים 'קול ברמה נשמע'.

בתוך כך, האדמו"ר מויז'ניץ הגיע להזמין את אחיו האדמו"ר במרכז חסידי ויז'ניץ, להשתתף בשמחת החתונה, ולרגל הכנסת ספר התורה לזכר נשמת הוריהם, ה'ישועות משה' זצ"ל והרבנית ע"ה, שתתקיים ביום חמישי הקרוב. לאחר מספר דקות מאז החל הביקור, הורו האחים האדמו"רים לנוכחים לצאת מהחדר והם הסתגרו לשיחה בארבע עיניים למשך זמן-מה.

אפיזודה מעניינת נרשמה שלשום בין שתי הקהילות: ילדי מספר כיתות מתלמוד התורה של ויז'ניץ, היו אמורים לערוך טיול מטעם הת"ת במכוורת שניאורסהון בכפר חב"ד. בעת התיאום שערכו מטעם הת"ת עם הנהלת המכוורת, התברר כי גם ילדי הת"ת של מרכז חסידי ויז'ניץ מתכננים לבקר באותו יום ובאותה שעה במקום. המארגנים התקשרו למקביליהם בתלמוד התורה השני, וביקשו לברר אם ניתן יהיה לערוך את הסיורים במשותף. לאחר שהתשובה החיובית לא איחרה לבוא - יצא הסיור לפועל. מסתבר, ששני המלמדים בתלמוד תורה זה, שהתלוו לילדים לתלמידיהם, הם אחים למלמדים בתלמוד התורה השני.

וכך מצאו עצמם האחים המלמדים, מסיירים עם תלמידי כיתותיהם, מתבוננים בפלאי הבריאה של הדבורים, באחווה מופלאה, זה לצד זה.
קבר רחל פגישה ויז'ניץ אדמו''ר חיים מאיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד