כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

לוס אנג'לס בחרה לראשונה בהיסטוריה: ראש עיר יהודי

אריק גרסיטי זכה בבחירות בלוס אנג'לס • בעיר כ-600 אלף יהודים, מתוכם עשרות אלפי ישראלים • מצטרף לשני יהודים המכהנים כראשי ערים גדולות: בלומברג ורם עמנואל

חוגג עם תומכיו. צילומסך: אתר לוס אנג'לס טיימס
חוגג עם תומכיו. צילומסך: אתר לוס אנג'לס טיימס



לראשונה בהיסטוריה של העיר לוס אנג'לס, בחרו תושביה ראש עיר יהודי: חבר מועצת העיר אריק גרסטי היהודי, הוכתר אמש לכהן כראש העיר הבא של העיר לוס אנג'לס.

אריק, בן 42, התמודד מול מבקרת העיריה וונדי דרויל, והביס אותה בהפרש נאה של 8 אחוזים. גרסטי הוא בנה של אם יהודיה ממוצא רוסי שגידלה אותו כיהודי, ושל אב ממוצא איטלקי מקסיקני מעורב. בחירתו לראש עיר הופכת אותו גם לראש העיר הצעיר ביותר במאה האחרונה.

גרסטי יחליף בתפקיד את אנטוניו ויארגוסה, שלא יכול היה לרוץ לכהונה נוספת בשל מגבלת החוק, והוא ייכנס לתפקיד בתחילת חודש יולי.

בכך, לראשונה בהיסטוריה, לוס אנג'לס - בה קיימת הקהילה היהודית השנייה בגודלה בארצות הברית - כ-600 אלף יהודים, בהם עשרות אלפי ישראלים, הכתירה גם ראש עיר יהודי.

עם היוודע תוצאות הבחירות, פרסם ראש העיר אנטוניו ויארגוסה הודעה, בה נאמר: "אני שמח על הבחירה, כי אני יודע שאני מוסר את העיר לידיים טובות".

יצויין כי היהודים מהווים רק 15% מכלל האוכלוסיה בעיר המונה 4 מיליון איש, עם זאת, בקרב בעלי זכות ההצבעה מהווים היהודים כ-20%, שכן כחמישית מכלל התושבים אינם יכולים לבחור.

גרסיטי יצטרף לשני יהודים מפורסמים נוספים המכהנים כראשי ערים גדולות בארה"ב: מייקל בלומברג מניו יורק ורם עמנואל משיקאגו.
לוס אנג'לס גרסיטי ראש עיר הצבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד