ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

איך הגיע השר יאיר שמיר לתפילת ערבית בפרו?

שר החקלאות יאיר שמיר יצא לביקור ממלכתי בפרו בין פגישות עם ראשי הממשל הוא סעד ארוחת הערב עם שליח חב״ד בלימה והתפלל במניין • "אני מקפיד לבקר בבתי חב״ד ברחבי תבל"

איך הגיע השר יאיר שמיר לתפילת ערבית בפרו?



מנהג חדש עשו ב'ישראל ביתנו': בכל פעם שאחד השרים או הח"כים נוחת בחו"ל הוא מבקר בבית חב"ד המקומי. איך זה קרה? אולי משום שיש בין שורות המפלגה איש קשר מסור ונלהב בשם לוי אדרעי, שדואג לציר ישראל ביתנו-חב"ד בכל מרצו.

כך או כך, השבוע היה זה שר החקלאות, ח"כ יאיר שמיר (הבן של), השוהה בביקור ממלכתי בפרו.

את ארוחת הערב הוא סעד עם משפחתו של שליח חב״ד, הרב אורי בלומנפלד בבית חב״ד בלימה, והתפלל עם המניין את תפילת ערבית.

״מדובר בשליחות הממלכתית הראשונה בתפקידי כשר החקלאות, אך כפי שנהגתי לעשות בנסיעותיי בעולם בתפקידים שמילאתי, אני מקפיד להיפגש עם הקהילה היהודית המקומית ומבקר בבתי חב״ד הפזורים ברחבי תבל. שליחי חב״ד עושים עבודת קודש, שליחותם היא שליחות לכל החיים וזו מסירות שאני מאד מעריך. במרוצת השנים נוצרה לי מערכת היחסים חמה במיוחד עם חב״ד בישראל ובתפוצות, וזה כבוד גדול להתארח אצל הרב בלומנפלד ולהתרשם מפעילותו״

שגריר ישראל בפרו, מודי אפרים, נלווה לשר שמיר, וסיפר: ״הקהילה היהודית בלימה קטנה והשגרירות לא גדולה, לכן נוכחותו של בית חב״ד פעיל תורמת רבות לעם היהודי״.

לגופו של ביקור סיכם שמיר את הביקור במדינה: ״הממשל הפרואני רואה בישראל שותף אסטרטגי לפיתוח כלכלי של פרו, זאת בזכות יכולותיה של ישראל בטכנולוגיות החקלאיות, הביטחוניות והתעשייתית מוכחות״.

בין השאר הוא נפגש עם נשיא הרפובליקה, אויינטה הומאלה, ראש הממשלה ושר החקלאות. בפגישות בין השר שמיר לראשי הממשל הפרואני נדונו הדרכים לשיתוף הפעולה וקידום הפרויקטים בין המדינות בתחומי החקלאות, המים, המאבק בטרור הסמים והלבנת הון, פיתוח מערכות תעשייתיות- ביטחוניות והשת״פ האקדמי והתרבותי בין המדינות.

״התרשמתי כי קיימת הערכה רבה ליכולותיה הטכנולוגיות והמדעיות של מדינת ישראל. הממשל פרואני מעריך את התרומה של ישראל לפיתוח כלכלת המדינה בדגש על התחום החקלאי ומעוניין להגביר את מעורבותן של החברות הישראליות במדינה בתחומי החקלאות, המים והפיתוח התעשייתי. צמיחתה המרשימה של הכלכלה הפרואנית בשיעור שנתי של 6% בשילוב עם היציבות הפוליטית ומדיניות עידוד השקעות הזרות- פותחים פתח להשתלבותן של החברות הישראליות ב׳נס הכלכלי׳ הפרואני״. השקעות החברות הישראליות בשוק הפרואני התחומי האנרגיה, החקלאות, הרפואה ותקשורת נאמדת בלמעלה ממיליארד דולר״.













יאיר שמיר ישראל ביתנו פרו בית חב''ד לוי אדרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד