כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"גוננת על בנך כנשר"

מסע הלוויה רווית יגון של הקדוש אבישי דוד יחזקאל הי"ד | תיעוד

קדושי בני ברק למנוחות: מאות משתתפים בהלווית הרב אבישי יחזקאל הי"ד שנרצח אמש בפיגוע המחריד בעיר בני ברק, הספידו בני משפחה, רבנים ואישי ציבור | אחיו: "הוא סיפר לי שהוא שומע יריות, הגן בגופו על התינוק בעגלה" | הלווית יעקב שלום הי''ד החלה בשעה זו | תיעוד כואב 

מסע הלוויה רווית יגון של  הקדוש אבישי דוד יחזקאל הי"ד | תיעוד
הלווית הקדוש אבישי דוד יחזקאל צילום: יהודה פרקוביץ

הבוקר מובא למנוחות הרב אבישי יחזקאל הי"ד שנרצח אמש בפיגוע הנורא בשכונת פרדס כץ בבני ברק הוא ייטמן בבית העלמין פוניבז' בבני ברק, ההלוויה יצאה מרחוב השנים 4 בבני ברק שם ספדו לו אחיו עובדיה, רב העיר הרב מסעוד בן שמעון, יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי, ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין, הרב דניאל זר ועוד.

הרב יחזקאל הי"ד נורה מתחת לביתו על ידי המחבל, בזמן שירד עם בנו הפעוט לטיול על מנת להרדימו. הוא הותיר אחריו אלמנה שעתידה ללדת בקרוב ילד נוסף לתינוק כבן שנתיים.

לחצו כאן וסייעו למשפחה שחוותה טרגדיה נוראית>>>

אחיו של הנרצח, הרב עובדיה יחזקאל ספד וסיפר: "אתמול בלילה העולם התהפך התקשרת אלי ואמרת לי 'אני שומע יריות, תיזהר, תהיה בתוך הבית'. וזהו. יותר לא שמעתי אותך. דאגת לנו יותר משדאגת לעצמך. דאגת לבנך, לא ויתרת, קבלת את הקליעים כנשר. אמרת 'עדיף שיפגע בי ולא בילד'. נהרגת על קידוש השם".


"אני זוכר שפנית אליי וביקשת לארגן כנס כדי שלא יהיו חילולי שבת בתל אביב. כאב לך מאד על השבת, והיה חשוב לך לעשות כינוס בהשתתפות רבנים וגדולי תורה, ועכשיו לצערינו נפרדה החבילה. בימים האחרונים הגעת לכולל ורצית ללמוד איתי, ובכך נפרדת מאיתנו".

האח המשיך ואמר: "זה קרה פה בעיר בני ברק ועלינו לקחת חיזוק בצניעות, ביראת שמים, ובלימוד התורה. האסון הזה לא קרה סתם. איננו תולים את זה בשום דבר. הכול זה רצון ה'".

יו"ר ש"ס אריה דרעי ספד: "מה אפשר לומר לאבא? מה אפשר לנחם את האבא? זה לא צערה של המשפחה בלבד, זה קורבן ציבור, קורבן פסח. בואו לא נהיה טיפשים, גם אם נסבול ונקבל מכות, חלילה וחס שזה יהיה בלי שום תועלת".

לחצו כאן וסייעו למשפחה שחוותה טרגדיה נוראית>>>

דרעי הוסיף בכאב: "דודי ירד לגנו, את הטובים ביותר, תלמיד חכם ומלמד תינוקות של בית רבן, נשמה גבוהה קדושה וטהורה. אנחנו חייבים להפוך את מידת הדין למידת הרחמים ולהשתתף כולנו בקרבן הציבור, בחיזוק ובעזרה למשפחה כפי שהיה נהוג בבית המקדש".

ראש העיר אברהם רובינשטיין הוסיף: "איזה זכות גדולה להעמיד תינוקות של בית רבן לאהבת השם. איזו קדושה וטהרה הייתה לך, כיבוד אב ואם. שהקדוש ברוך הוא יחזק את כל תושבי עירנו".

שלמה, גיסו של אבישי, ספד: "זכיתי להיכנס למשפחה הקדושה הזאת כשאבישי היה בן תשע. ילד חכם, חריף, שנון, הכי טוב בכיתה, ידע את כל הגמרא בעל פה. היה הולך ללא פחות מארבעה שיעורי תהילים בשבת. היה כיף להיות לידו, תמיד שירה ושמחה לצידו. תמיד דקדקת".

כשזכה לעוד משכורת אמר לא מגיע לי עדיין, יש אנשים שמגיע להם לפניי. כל כך הרבה אהבת ישראל היתה בו. לב ענק. מישהו שהכיר אותו אמר לי מאיפה האצילות הזאת?".

לחצו כאן וסייעו למשפחה שחוותה טרגדיה נוראית>>>

לסיום אמר: "גיסי אהובי, אתה נמצא למעלה עם הרוגי מלכות, שבורא עולם ייתן נחמה בלב המשפחה".

הרב מסעוד בן שמעון רב העיר בני ברק, ספד: "קורבנות קדושים שבאו לכפר על העוונות של העיר ושל הדור כולו". הרב פרץ בבכי כי בלכתו של ר חיים שהבטיח כי לא יהיו פצצות בעיר. "רק הלך והשאיר אותנו לבד". עלינו להתחזק מאוד בעיקר במידת הצניעות, בדור שלנו יש המון הסתר פנים. הרב בכה על ממשלת הזדון שמעקרת כל זיק של קדושה של לימוד התורה. הוא ביקש לקרוא יחד בקול פרק תהילים שיר המעלות ממעמקים. כדי שאבא שבשמיים ישמע אותנו ויבין כי אנו רוצים לחזור בתשובה שלימה.

אבישי דוד יחזקאל פיגוע בבני ברק הרב דניאל זר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד