כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לבקשת המשפחות

שרי הממשלה נעדרו מהלוויות הנרצחים החרדים

הפיגוע בעיר בני ברק אמש לא הותיר עין יבשה והמונים יצאו הבוקר לחלוק כבוד אחרון לשני הנרצחים החרדים תושבי העיר | נציגי הממשלה שביקשו להשתתף בהלוויה ולכבד את הקדושים, התבקשו על ידי עיריית בני ברק להימנע מהגעה

ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה צילום: Yoav Ari Dudkevitch/POOL

נוהל 'חבצלת פיגועים' שגובש על ידי אגף לשירותי חירום במשרד הפנים קובע כי על הממשלה לשלוח נציג ממשלה אחד לכל הפחות, לכל הלוויה של נרצח בפיגוע טרור, אלא אם כן המשפחה מתנגדת לכך.

בהלוויות שהתקיימו הבוקר בבני ברק, שם ליוו אלפים את הקדושים החרדים, הרב אבישי דוד יחזקאל והרב יעקב ישראל שלום הי"ד לא השתתף נציג ממשלה אחד.

מבירור שערך 'בחדרי חרדים' עולה כי הממשלה באמצעות משרד הפנים פנה אל אגף הרווחה בעיריית בני ברק ואלה העבירו את בקשת המשפחות שנציגי ציבור לא ישתתפו בהלוויה.

נציין כי בהלוויות שהתקיימו בשבוע האחרון, של הנרצחים בבאר שבע ובחדרה השתתפו נציגי הממשלה, ובחלקן אף ספדו לפי פרוטוקול 'חבצלת הפיגועים' של הממשלה.

גורמים בממשלה אמרו ל'בחדרי חרדים' כי הם פעלו במסגרת נוהל חבצלת פיגועים, ומאחר שהמשפחות ביקש להימנע מהשתתפות נציגי ציבור, נציגי הממשלה כיבדו את בקשתם. בהלווית השוטר ישתתף הערב השר לביטחון פנים עמר בר לב.

מטעם עיריית בני ברק נמסר: "הוצע אמש על ידי הגורמים המוסמכים לתאם הגעתם של נציגי ממשלה למסע הלוויות הקדושים הי״ד. לאור המתח ששרר בעיר במהלך שעות הלילה והמהומות סביב ביקורם של אישים פוליטיים בזירת האסון, העבירה עיריית בני ברק את בקשתה כי למען הסדר הטוב ובכדי למנוע התלהטות הרוחות, ההנהגה החרדית והעירונית תוביל לבדה את מסע ההלוויות. בהתאם לכך לא הוזמנו אישי ציבור ונציגי ממשלה להלוויה באופן גורף".

הלוויה פיגוע בבני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד