כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לא הכיר את האזור

פרטים חדשים: המחבל הגיע ברכב ישראלי, וירה ברובה סער מאולתר

פרטים חדשים נחשפים מחקירת הפיגוע הרצחני שאירע אמש בבני ברק. מהחקירה עולה כי המחבל, דיאח עמרשה, פעל במקום באופן עצמאי, וככל הנראה לא הכיר את האזור

פרטים חדשים: המחבל הגיע ברכב ישראלי, וירה ברובה סער מאולתר
המחבל בבני ברק צילום: באדיבות המצלם

אמש (שלישי) בפיגוע ירי רצחני שאירע בשכונת פרדס כ"ץ בבני ברק נרצחו חמישה בני אדם, אחד מתוכם - שוטר שחתר למגע עם המחבל ונפגע במהלך קרב היריות שבסופו המחבל חוסל. מחקירה ראשונית של הפיגוע עולה כי המחבל הגיע לאזור ברכב ישראלי וירה ברובה מאולתר, וככל הנראה לא הכיר את אזור הזירה.

המחבל דיאח עמרשה, בן 27 מהכפר יעבד, ישב בשנת 2013 חצי שנה בכלא הישראלי על סחר באמצעי לחימה והשתייכות לארגון הפת"ח, ולמרות ששהייתו בישראל אסורה - המחבל עבד באתר בניה בבני ברק.

מהחקירה עולה כי המחבל השתמש ברובה M-16 לא צה"לי, וייתכן כי הנשק הוברח לישראל מירדן או מצרים. במערכת הביטחון בודקים אפשרות כי המעצורים הרבים שהיו בירי נבעו מכך שמדובר ברובה אייר-סופט שעבר הסבה, דבר שנפוץ בקרב סוחרי נשק ערבים ופלסטינים. מעדויות רבות עולה כי המעצורים הללו בירי הצילו לפחות שלושה אנשים עליהם ניסה המחבל לירות.

ככל הנראה, המחבל הגיע לאזור שכונת פרדס כ"ץ באמצעות רכב בעל לוחית רישוי צהובה ירד מהרכב והחל לירות. במערכת הביטחון עדיין בודקים האם המכונית, הונדה סיוויק אפורה, נמסרה למחבל ע"י סייען ישראלי או שמדובר במכונית גנובה. גורמי ביטחון מעריכים כי המחבל, שפעל במקום באופן עצמאי, לא הכיר את אזור זירת הפיגוע, וכי היא נבחרה על ידו באופן ספונטני.

פיגוע בבני ברק M-16

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד