כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הקהילה מכחישה

התעמולה הרוסית בפעולה: "בית כנסת באומן הפך לבסיס צבאי"

הרוסים לא בוחלים בשום אמצעי כדי לנסות ולהצדיק את מעשיהם הנפשעים של רצח של עשרות אלפי אזרחים אוקראינים, כעת הם מאשימים כי בית הכנסת בעיר אומן הפך לבסיס צבאי, דבר שהקהילות היהודיות בעיר מכחישות בתוקף

התעמולה הרוסית בפעולה: "בית כנסת באומן הפך לבסיס צבאי"
בית הכנסת באומן צילום: באדיבות המצלם

משרד ההגנה של הפדרציה הרוסית כינה את הצהרת הנשיא זלנסקי על התקפות הצבא הרוסי על העיר אומן שמבקרים בה עשרות אלפי עולי רגל מישראל בימים רגועים. "שקר ציני של זלנסקי".

לטענת הרוסים, בית הכנסת באומן (לא במתחם הציון של רבי נחמן) שימש את השלטונות האוקראיניים כנקודת איסוף והעברה של נשק "לנאצים להשתתף בפעולות האיבה", כך מסרו הרוסים.

לטענת הרוסים. ב-21 במרץ, למחרת נאומו של זלנסקי בכנסת, "הצילומים תיעדו היווצרותם של שני טורים עם לאומנים בשטח בית הכנסת. הרכוש, הנשק והתחמושת שאוחסנו בבניין בית הכנסת, הועלו תחילה על ידי לאומנים לתוך משאיות זבל, ולאחר מכן הועמסו לשקיות של פסולת בניין". כך טענו הרוסים בהודעה שקרית.

במקביל טוענים הרוסים, כי "אוטובוסים עם צבעי בית ספר ושלטי "ילדים" עליהם, משמשים להסעת לאומנים ושכירי חרב זרים מהאזורים המערביים של אוקראינה". הקהילות היהודיות באוקראינה פרסמו כי: "המידע על השימוש בבתי הכנסת באומן על ידי הצבא אינו נכון".

"ביום רביעי, 30 במרץ, הצהיר האלוף איגור קונאשנקוב, דובר משרד ההגנה הרוסי, בתדרוך כי מתקנים יהודים כביכול באומן נמצאים בשימוש לאומנים אוקראינים". נאמר מטעם הקהילות היהודיות".

עוד נאמר, כי: "הקהילות היהודיות המאוחדות של אוקראינה מכריזות, כי כל בתי הכנסת והמתקנים היהודיים באוקראינה, משמשים אך ורק למטרה המיועדת להם, לפעילות דתית, או כדי לעזור לבני קהילות יהודיות, ולאוכלוסייה המקומית".

גם על סמך התמונות שפורסמה למטרות פרובוקטיביות, ניכר כי שערי בית הכנסת סגורים ואיש לא נמצא בפנים". בית הכנסת המוזכר בהצהרה, שהוא השני בגודלו באוקראינה, נסגר מאחרי ראש השנה האחרון, ומאז לא נעשה בו שימוש.

שלומי אלישע סמנכ"ל ארגון הצלה אוקראינה אומר ל'בחדרי חרדים': הפרסום של התעמולה הרוסית בעניין בתי הכנסת באוקראינה, שכביכול משמשים לבסיסים צבאיים, זהו שקר אחד ענק, למקומיים יש כבוד גדול לדת ולקהילות היהודיות, וגם כעת הם שומרים על בתי עלמין ונכסים עתיקים יהודיים".

מלחמת אוקראינה רוסיה תעמולה סובייטית אומן הצלה אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד