י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
התגלו בקלונם

צפון קוריאה זייפה את שיגור 'טיל המפלצת' שלה

קים ג'ונג און זייף את שיגור 'טיל המפלצת' בסרטון התעמולה שלו, כך טוענות דרום קוריאה וארה"ב. דרום קוריאה והפנטגון זיהו "אי התאמות בשידור של צפון קוריאה"

צפון קוריאה זייפה את שיגור 'טיל המפלצת' שלה
שיגור הטיל צילום: צילום מסך

צפון קוריאה טענה בשבוע שעבר כי ירתה בהצלחה טיל Hwasong-17, טיל בליסטי ארוך טווח, שלפי אנליסטים עשוי להיות מסוגל לשאת ראשי נפץ גרעיניים. אבל לאחר התייעצות עם מומחים, וצפייה בתמונות לוויין ותחזיות מזג אוויר, אנליסטים של סיאול ובוושינגטון, מסכימים שהנשק בסרטון היה בכלל Hwasong-15, טיל קטן ופחות חזק שהוצג לראשונה לפני חמש שנים.

התקשורת הממלכתית של צפון קוריאה התעלמה כמובן מסוג הטיל ששוגר, ושיתפה בהרחבה את הצילומים המתוכננים בקפידה של המנהיג העליון שפורסמו ב-24 במרץ.

 

סוכנות הידיעות KCNA הדרום קוריאנית תיארה את הניסוי המזויף כ"הפגנה מרשימה של שרירים צבאיים גדולים", בעוד קים אמר שזה היה ניצחון "מופלא" ו"לא יסולא בפז" של העם הקוריאני. הוא גם נשבע שצבאו ירכוש "יכולות צבאיות וטכניות אדירות שאינן יופרעו מכל איום וסחטנות צבאית, וישמור על עצמם מוכנים לחלוטין לעימות ארוך שנים עם האימפריאליסטים האמריקאים".

פיונגיאנג טוענת שהטיל Hwasong-17, שנחשף לראשונה במצעד בשנת 2020, יכול להגיע לגובה מרבי של 3,905 מיילים, בהשוואה ל-2,800 מיילים "הצנועים" יותר של הוואסונג-15. טווח זה יאפשר לצפון קוריאה לפגוע בכל חלק ביבשת ארה"ב.

צפון קוריאה שיגור טיל בליסטי קים ג'ונג-און וושינגטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד