כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

משפחה נמלטה לירדן • רוצה להצטרף לכת 'לב טהור'

משפחה חרדית חצתה את גבול ירדן - נלכדה והוחזרה לישראל • סיפור חוצה יבשות המתחיל בקהילת ה'טליבאן' בבית שמש ומסתיים בכת 'לב טהור' בקנדה • הסיפור המלא

משפחה נמלטה לירדן • רוצה להצטרף לכת 'לב טהור'
נשות 'לב טהור' באחד מנדודיהם צילום: משטרת אילת



הלילה (ה) לאחר חצות, כוחות הביטחון בירדן יצרו קשר עם גורמים בצה"ל, ודיווחו כי משפחה המונה 8 נפשות מוחזקת במעצר במתקן צבאי ירדני, לאחר שחצו את הגבול שלא כחוק, בסמוך לנחל חיון שבערבה.

בני המשפחה הינם תושבי העיר בית שמש, אב (49) ואם (46) וילדים בני 17, 15, 13, 11, 9 ו-8, שלוש בנות ושלשה בנים.

עם קבלת הדיווח, החלו להתנהל מגעים לשחרר את בני המשפחה.

בשעות הבוקר הועברו בני המשפחה לצד הירדני של מעבר הגבול, ובשעה 13:15 הודיע משרד החוץ כי בני המשפחה שבו לישראל דרך מעבר רבין.

עם קבלתם לידי נציגי צה"ל ומשרד החוץ, הם הועברו לידי משטרת אילת.

דובר משטרת אילת, פקד ליאור בן סימון, אמר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי אצל בני המשפחה אותרו פריטים רבים המעידים על חציית גבול מכוונת, כגון מכשיר GPS, כסף מזומן, מזון מוצק, שתיה, נעלי הליכה וכן דרכונים לכל בני המשפחה.

זוג ההורים, נחקרים על שתי עבירות: חציית גבול שלא כדין למדינות ערב. והפרת צו בית משפט על הוצאת הילדים מישראל.

על פי הערכות המשטרה, ההורים תיכננו לחצות את הגבול מישראל לירדן, להנפיק ויזות, ולעלות על טיסה למחוז קוויבק בקנדה, שם נמצאת הכת "לב טהור", שאליה משתייך האב.

ההורים נכלאו ונחקרים, ומחר הם יובאו לבית המשפט, שם תדרוש המשטרה להאריך את מעצרם, ובהמשך ככל הנראה יועברו לטיפול המשטרה בבית שמש, מקום מגוריהם.

עוד בנושא:
אריה פוגש את אמא • אל כת 'לב טהור' • פרק ב'
'כת הלברנץ': "החרדים לוקים באמונות הבל"
אריה מחפש את אמא • הצצה לכת 'לב טהור' • צפו

תחילתה של הפרשה היא לפני שנה: שתי אחיות מהמשפחה, בנות קהילת ה"טאליבן" מבית שמש, הושארו בארץ בעקבות צו בית משפט, לאחר שניסו להטיסן לכפר אנשי "לב טהור" בפאתי מונטריאול שבקנדה.

מי שעתר לעצירת הטסתן של הבנות היה בני משפחה קרובים שחששו כי הקהילה הקנדית תסכן את שלומן. הם הסבירו אז כי מדובר בכת שאם הבנות יגיעו אליה ינושלו מכל רכושן ויחותנו מיד. בית המשפט בישראל קיבל את העתירה בטענה כי "יש ליקוי בתפישת אורח החיים של הורי הבנות",

לצורך הבאתן של האחיות ארצה הופעלו שירותי הרווחה, משרד החוץ והאינטרפול, על מנת שלא יגיעו למושב הקהילה הקיצוני בקנדה. המקום הוקם לפני כמעט עשור ומונה כיום 45 משפחות. חלק מהמשפחות הן של ישראלים חוזרים בתשובה אשר נשותיהן עוטות בדים שחורים מכף רגל ועד ראש, וירדו מהארץ לאחר שלא מצאו את מקומן פה, שכן הן מוקעות אפילו מקרב הציבור החרדי.

ל׳בחדרי חרדים׳ נודע כי המשפחה כבר ניסתה בעבר להימלט מהארץ ולכן הוצאו נגדה צווי עיכוב יציאה. האב אף התבטא כי במידה ולא ישיגו לו דרכונים מזויפים הוא יתאבד יחד עם כל משפחתו. שכניו מספרים כי לאחרונה מכר רכוש רב כדי שיוכל להימלט ואת הכסף העביר לקהילה בקנדה.

בראש קהילת לב טהור ניצב הרב שלמה הלברנץ - חוזר בתשובה משכונת קריית יובל בירושלים. יכולות הכריזמה שלו הביאו אותו להקים בארה"ב לפני למעלה מעשרים שנה את הקהילה המתבדלת והקיצונית אשר אנשיה סרים למרותו באופן טוטלי.

הלברנץ העביר את אנשיו לקנדה לאחר שממשלת ארה"ב סילקה אותו משטחה משום שהואשם בחטיפת נער בן 13 לצרכים דתיים. הוא השתקע עם חסידיו בפאתי מונטריאול, שם הוא ממשיך לנהל טקסים דתיים חריפים בקיצוניותם, בהם תפילות שנמשכות כמעט כל שעות היממה, מלקות למי שנמצא "חוטא" וחיתון ילדות בנות 14. לשם התכוונו הורי האחיות מבית שמש לשלוח את בנותיהם.

בני המשפחה מוחזרים לישראל ונלקחים לחקירה • צילום: דובר משטרת אילת



צילום: רש"ת



תנועת טוב מקומי בחירות ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד