י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סיפורי מופת

בראשות הגר"ש קנייבסקי: אלפים רבים השתתפו בשרשרת עצרות הספד למרן שר התורה בלונדון

בשבע עצרות שהתקיימו בלונדון ובמנצ'סטר השתתפו אלפים רבים מבני היהדות החרדית ששתו בצמא את דברי ההספד של הגר"ש קניבסקי, בנו של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי זצוק"ל * המשתתפים רותקו לסיפורי מופת והנהגה פלאיים אותם העביר מכלי ראשון ראש הישיבה

בראשות הגר"ש קנייבסקי: אלפים רבים השתתפו בשרשרת עצרות הספד למרן שר התורה בלונדון
הספד על מרן שר התורה צילום: באדיבות המצלם

אלפים מבני יהדות אנגליה השתתפו ב-7 עצרות מספד ענק שהתקיימו בלונדון ובמנצ'סטר לזכרו של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי זצ"ל, בראשות בנו ראש ישיבות קרית מלך ותפארת ציון הגר"ש קניבסקי שליט"א.

ראש הישיבה הגאון רבי שלמה קניבסקי בנו של מרן שר התורה זצ"ל, יצא למסע מיוחד של 24 שעות בלונדון ומנצ'סטר, והופיע ב-7  עצרות ענק בהשתתפות אלפים ורבני הקהילות של לונדון ומנצ'סטר.

העצרות והכינוסים איחדו את כל העדות והחוגים והגילאים, וחלקם נערכו גם לתלמידי הת"תים ובחורי הישיבות.

העצרת הראשונה לילדים התקיימה בת"ת מנורה, העצרת השנייה לבחורי הישיבות התקיימה בהיכל ישיבת חיי עולם בהשתתפות ראש הישיבה הגר"ש פרישוואסר, העצרת המרכזית בהשתתפות אלפים מבני הקהילה התקיימה בהיכל קהילת ענדון עדת שם נשאו דברים גם הגאון רבי אשר וייס גאב"ד דרכי תורה ורב קהילת ענדון הרה"ג שלמה יצחק ביקסנשפנר. את המשא המרכזי נשא ראש הישיבה הגאון הגדול רבי שלמה קניבסקי.

עצרת התעוררות והספד התקיימה גם בבית הספר של תורה ודעת בלונדון ובבית הכנסת המרכזי במנצ'סטר.


בעצרת ההתעוררות • באדיבות המצלם

העצרות והופעתו בהדרת פניו של הגר"ש קניבסקי עוררו התעוררות גדולה בקרב כל בני הקהילה החרדית שביקשה ליטול חלק במעמדים ולהאזין לדברי ההספד שריתקו את המשתתפים.

במהלך דברי ההספד סיפר ראש הישיבה הגר"ש קניבסקי לאלפים הרבים שצמאו לשמוע את דבריו, על החיים בצלו של האבא הגדול:

"האבא מרן זצ"ל אמר לי" גילה "שלפעמים אמר לאנשים מה לעשות כי הוא הרגיש שזה מה שהקב"ה שם בפיו ולא על סמך שכך הכריע לעשות".

עוד סיפר הגר"ש קניבסקי על החיים בצל דמות המופת ואמר כי "הבית היה נורמלי, ולא הרגשנו ייחודיים ושונים. בתור ילדים היינו בטוחים שבכל בתי ישראל האבא יושב ולומד כל היום ובכל הבתים האבא יודע את כל התורה ולא הרגשנו משהו שונה".

הגר"ש סיפר גם מדוע היה מעיר מרן זצוק"ל לבאי ביתו להוריד השעון מהיד ולגדל הזקן, וזאת לאחר שראה שרבים מהצעירים פוזלים לרחוב ורוצים להיראות טוב יותר, ורצה למנוע זאת וללמד שכל בן תורה צריך להרגיש טוב עם עצמו ושיהיה לו הגאווה של בן תורה ולא למצוא חן בעיני הרחוב. מרן אף הרחיב אודות חשיבות בן תורה ומלבושו ככלי מחזיק ברכה.

עוד סיפר כי מרן זצוק"ל "היה התפלל שלוש פעמים ביום שלא ייכנס שום דבר לראש מלבד תורה. פעם הוא אמר למישהו, אל תכעס עלי שאני לא אזכור את שמך, כי אני מתפלל שלוש פעמים ביום שלא ייכנס לראשי כלום מלבד תורה. איזו השגות. מלבד זאת שבאמת למד תורה וזה מה שעניין אותו, גם התפלל על כך שלוש פעמים ביום ששום דבר לא יתפוס את ראשו מלבד תורה".

בין שלל הסיפורים והגילויים סיפר ראש הישיבה: "אני זוכר בתור ילד שבכל יום שאל האבא את אמי בארוחת צהריים בסוף הארוחה מה אכלנו עכשיו כדי שאדע מה לברך ברכה אחרונה. הוא פשוט לא זכר מה אכל לפני כמה דקות".

"פעם הוא שאל אותי איך יכול להיות שאומרים ששינה בשבת תענוג. האם יכול להיות עונג גדול יותר מלימוד התורה?".

סיפור מעניין על מידת החשיבות שהייתה למרן שר התורה זצוק"ל והרגישות בבין אדם לחברו, סיפר הגר"ש קניבסקי כי "פעם שאלו אותו על שוחט מבוגר האם יש להחליף אותו בצעיר יותר. הוא שאל האם מדובר בשאלה בהלכה או בחומרה. כי אם זה חומרה אז בין אדם לחברו הוא חומרה גדולה יותר. והוא היה מקפיד גדול. הוא לא אכל חוץ ממה שבישלו בבית. אבל בין אדם לחברו היה לו חומרה גדולה יותר".

עוד הוסיף כי "היה לו חשוב להאיר פנים לכל אחד. פעם שאלו אותו למה הוא משקיע כל כך הרבה זמן עבור אנשים לקבלם. והשיב שאביו הסטייפלר אמר שאין לדעת באיזה זכות זוכים לחיים. ואולי גם זאת הזכות".

"הוא היה מקבל לעיתים מכתבים מילדים קטנים ושאלו למה הוא משקיע כ"כ הרבה זמן להשיב למכתבים והשיב: הילד שולח לי מכתב כי הוא רוצה ממני מכתב בחזרה. ואולי הוא ילמד בזכות זה טוב יותר אז הכל כדאי".

כך, במשך זמן ממושך, בכל אחת מ7 העצרות שהתקיימו במהלך ביקור הבזק, סיפר ראש הישיבה הגר"ש קניבסקי את האנקדוטות והסיפורים שאותם הכיר מכלי ראשון , וחיזק ועורר את אלפי השומעים על הדרכים שניתן ללמוד מדמותו הייחודית והפלאית של מרן זצ"ל.

הרב שלמה קנייבסקי הגר"ח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד