כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הרבנים מחדשים את הקריאה

מאוקראינה ואיראן לבני ברק: עצרת המונית בכותל

בעקבות גל הפיגועים בבני ברק, חדרה ובאר שבע: רבני הציונות הדתית מחדשים את קריאתם לציבור להשתתף בעצרת תפילה שתיערך מחר ברחבת הכותל המערבי, שתוכננה לתפילה על הסכם הגרעין ולשלום יהודי אוקראינה

מאוקראינה ואיראן לבני ברק: עצרת המונית בכותל
המתפללים בכותל המערבי צילום: באדיבות המצלם

חמישה עשר רבנים וראשי ישיבות מהציונות הדתית חידשו היום (רביעי) את קריאתם לציבור להשתתף בעצרת תפילה שתיערך מחר ברחבת הכותל המערבי - בעקבות גל הפיגועים ששוטף את ערי ישראל, ושבמסגרתו נהרגו 11 בני אדם; בבני ברק, בחדרה ובבאר שבע.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי העצרת תוכננה במטרה להתפלל עבור יהודי אוקראינה הנמצאים תחת מתקפה רוסית כבדה, ולשלום עם ישראל על רקע הסכם הגרעין עם איראן - אך בעקבות גל הפיגועים, הרבנים חידשו את קריאתם.

בקריאה המחודשת כתבו הרבנים: "נתפלל לשמירה על עם ישראל נוכח המתנכלים עלינו לכלותינו בארץ ובעולם. נבקש שה' ישמור על אדמת ארצנו הקדושה בידי עמו ישראל ויפר עצת אויבנו".

הרבנים חתמו את מכתבם עם התפילה: "כי אתה שומע תפילת עמך ישראל ברחמים".

כזכור, לפני מספר ימים דיווחנו ב'בחדרי חרדים' על שורה של רבנים מהציונות הדתית שפרסמו קריאה להשתתף בעצרת תפילה שתיערך בערב ראש חודש ניסן ברחבת הכותל המערבי "לחיזוק היהודים והיהדות בארץ ובגולה לאור המצב בארץ ובעולם". זאת, "לאור פניית הרבנים הראשיים לישראל".

על הקריאה חתמו בין היתר - ראש ישיבת אור עציון הרב חיים דרוקמן, הרב דב ליאור, הרב חיים שטיינר, הרב יעקב פילבר, הרב איסר קלונסקי, הרב איתן איזמן, הרב שמואל אליהו, הרב יעקב שפירא, הרב דוד חי הכהן ועוד.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי עצרת התפילה תוכננה להתקיים מספר ימים לפני חג הפורים, תחת הכותרת "לך כנוס את כל היהודים", אך בעקבות מזג האוויר הקשה - העצרת נדחתה ליום חמישי הקרוב.

הרבנים הראשיים, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, הוזמנו על ידי המארגנים וצפויים לקחת חלק בעצרת. גם דיינים ורבני ערים צפויים לקחת חלק מהעצרת.

בשבועות האחרונים הקימו מארגני העצרת חמ"ל שירכז את הבאים לכותל, ויצור קשר עם מוסדות הציבור הדתי שיגיעו לקחת חלק מהעצרת.

הכותל המערבי עצרת תפילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד