ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

חייל חרדי התלונן במשטרה: 'הפלס' מסית נגדנו

חייל חרדי הגיש תלונה במשטרה נגד 'הפלס' • טוען: מאמר בעיתון עלול להסית לפגיעה בי ובחיי חיילים חרדים • המשטרה: נפתחה חקירה • עורך 'הפלס': "תלונה מגוחכת"

מודעה נגד החרדקים. צילום: ניב סלע, חדשות 24
מודעה נגד החרדקים. צילום: ניב סלע, חדשות 24

התשובה לקמפיין החרד"ק?

תושב ירושלים, המשרת באחד מהמסלולים החרדיים בצה"ל, הגיש תלונה במשטרה נגד עיתון 'הפלס'. זאת, בגין מאמר שהתפרסם בעיתון השבוע, ולטענתו עלול להסית לפגיעה בחייו ובחיי חיילים חרדים.

במאמר מערכת שהתפרסם בעיתון ביום שני נכתב: "משת"פים אלו מופיעים בלבוש צבאי בלב ליבן של השכונות החרדיות כשמטרתם ומטרת משלחיהם לקרר את האמבטי ולהחדיר אט אט בלבבות כי לבוש זה הינו לגיטימי וחלק בלתי נפרד מן הנוף החרדי האותנטי.

"אולם הידיעה שמופיעה היום בעיתוננו מבשרת על תהליך חיובי שהחל להתרחש מתחת לפני השטח ועתה מהדהד בצורה ברורה של הוקעת 'לובשי המדים' בתוכנו. על-פי ידיעות שפורסמו בכלי התקשורת, הולכת וגוברת התופעה של מחאה ציבורית עממית וספונטאנית המופנית כלפי 'חיילים חרדים' עד אשר הללו מחפשים כל דרך להימנע מהופעתם בצורה פרובוקטיבית ופושטים את המדים בטרם ישובו למקומות מגוריהם.

"יש לקוות, כי תופעה הרסנית ומסוכנת זו, שכבר כמעט גרמה הרס רוחני בתוככי הציבור החרדי אכן תיעלם בחסדי שמים ממקומותינו וכל המשת"פים הגלויים והסמויים, שנותנים יד לגזירות השילטון וחרב ביד משנאינו, יבינו בצורה החלטית, כי מחוץ למחננו מושבם".

קמפיין החרד"קים, שמטרתו להסית נגד חיילים חרדים החל באמצעות פשקווילים, המשיך בקללות ובאיומים, והפך בשבועיים האחרונים למתקפה פיזית אלימה, כמעט מאורגנת, על החיילים שמסתובבים בשכונות חרדיות במדים.

החייל שהגיש את התלונה טען כי הוא חושש ממאמר זה שעלול להגדיל את הסיכוי לפגיעה ממשית בו ובחבריו.

במשטרת ירושלים אישרו כי נפתחה חקירה.

ישיעהו ויין, אחד מעורכי 'הפלס', אמר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "זו תלונה מגוחכת. אנשי העיתון פועלים על פי דעת תורה ועל פי הוראתם ודרכם של גדולי ישראל. כל מה שיבקשו ויורו לנו לעשות בדרך זו, נעשה".

גורם בעיתון ציין, כי בשום צורה לא יכתבו בו דברים המעודדים לאלימות "נגד כל יהודי". הוא הוסיף כי הדברים כבר הובאו בעיתון במהלך השבוע האחרון.
הפלס חרד''קים משטרה תלונה חייל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד