י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

רב תובע: זרקו אותי ממועדון הלקוחות היוקרתי

הרב בנימין גינסברג ממינוסטה הגיש תביעה נגד חברת נורת'ווסט, לאחר שזו הוציאה אותו ממועדון הלקוחות בטענה שהוא מרבה להתלונן • בית המשפט העליון יכריע

רב תובע: זרקו אותי ממועדון הלקוחות היוקרתי

בית המשפט העליון בארצות הברית צפוי לבדוק האם חברת תעופה שהוציאה את אחת מלוקוחותיה ממועדון הלקוחות היוקרתי שלה נהגה על פי החוק או שמא הוא יכול להגיש תביעה ייצוגית לפיצויים כספיים?

הרב בנימין גינסברג, תושב מדינת מינוסטה שבמערב התיכון, הגיש תביעה נגד חברת התעופה נורת'ווסט שהתמזגה עם חברת התעופה דלתא, לאחר שזו הוציאה אותו ואת רעייתו ממועדון הלקוחות בטענה שהם מרבים להתלונן על שירותיה.

גינסברג אמר, כי הוא נזרק מהמועדון על אף שנהג לטוס ולהשתמש בשירותי החברה לעיתים תכופות.

החברה טענה כי הוא ורעייתו מרבים להתלונן נגדם, דבר שהוא בלתי נסבל. כדוגמא הביאה החברה מקרים בהם גינסברג ביקש לפצותו כספית לאחר שנרשם לטיסה מלאה וידע מראש כי עלולים לשבץ אותו על טיסה אחרת, במידה ולא יתפנה מקום עבורו.

גינסברג עצמו טען כי התלונות שלו עסקו בזמן ההמתנה הארוך שנאלץ להמתין במדינות שונות עבור המזוודות שלו או באי הודעה מוקדמת על ביטולי טיסות.

את התביעה הגיש הרב כתביעה ייצוגית בטענה כי בוודאי יש לקוחות אחרים שנפגעו באותה צורה. שופט פדרלי בקליפורניה דחה לפני תקופה קצרה את תביעתו של גינסברג.

הוא לא נרתע וערער בבית המשפט לערעורים בסן פרנסיסקו. שם דחו את נימוקי השופט וביקשו לבדוק את טענותיו של גינסברג לעומק. במידה ותהיה תמיכה של 4 מתוך 9 שופטים, התיק יועבר לטיפול של בית המשפט העליון בארה"ב, שם תתקבל החלטה.
בית משפט חברת תעופה ארצות הברית מועדון לקוחות קליפורניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד