כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ב'יתד' מבקרים את חתונת בעלזא: "נשארו רק בקבוקים"

'מוסף שבת קודש' של יתד נאמן במאמר נגד הבזבוז הרב בחתונת בעלזא: "התפאורה, הכתרים, הבגדים, האוכל והשתיה כעשן יחלוף ומי יידע עליו מחר"

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי

חתונת הענק לנכדו בכורו של האדמו"ר מבעלזא שהתקיימה ביום שלישי השבוע - סוקרה בהרחבה בתקשורת החרדית והכללית.

הבוקר (ו) ב'מוסף שבת קודש' של העיתון הליטאי 'יתד נאמן' בעריכת ישראל פרידמן, מתפרסם מאמר תורני של הכותב הרב א. חפץ, המעביר ביקורת על שמחת החתונה המפוארת.

הכותב מזכיר את חתונת בעלזא, ומביא סיפור ששלח אחד הקוראים - החוזר חמישים שנה אחורה לימי שמחת החתונה לאדמו"ר הנוכחי מבעלזא בעת שנישא לבתו של האדמו"ר ה'ישועות משה' מויז'ניץ זצ"ל.

הכותב מתאר כי לאחר שהסתיימה החתונה, ברחובות הסמוכים לקרית ויז'ניץ נשארו רק כסאות, ניירות, בקבוקים ומחסומי משטרה, "כשהתבוננתי, פגשתי במורי ורבי הגאון רבי ראובן פיין זצ"ל, שראה שאני מביט במתרחש סביבי, ואמר לי: תראה מה נותר היום בבוקר מכל החתונה, כמה בקבוקים, מחסומי משטרה, כלום!"

"אלו הם פני האירועים יום אחד למחרת, וקל וחומר חודשים ושנים - מי יזכור? מי בכלל יידע מזה? אבל יש דברים שיישארו לדורות, מה נשאר מחתונת רבי עקיבא איגר שהיו פחות מוזמנים מהחתונה הגדולה של בעלזא ובכל זאת חלפו מאתיים שנה, והנה אין כמעט יהודי שלא מכיר את הנידון ההלכתי בימי כלולותיו של הגרעק"א בעת שהתכתב עם דודו האם כתיבה כדיבור או לא כדיבור".

הכותב מסיים: "התורה היא דבר ניצחי והיא בלבד נשארת, גם מהחתונה כאן לא נותרו בקבוקים ריקים, נותרו רק דברי התורה שנאמרו בה. הכתרים, הבגדים, האוכל והשתיה כעשן יחלוף ומי יידע עליו מחר מחרתיים".

יש לציין שהיומונים החסידיים, 'המודיע' ו'המבשר' סיקרו בהבלטה את החתונה במהלך כל השבוע האחרון, מנגד 'יתד נאמן' הסתפק בתמונה מה'קבלת פנים' שפורסמה בעמוד 2 ובה נראה האדמו"ר, וב'הפלס' פורסמה תמונה בעמוד 2 של הקהל בשמחה.
בעלזא יתד רבי ראובן פיין הפלס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד