כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

שוטרים מנעו ממפגינים למחות בחתונת המתאסלמת

אוטובוס מלא מפגינים נחסם על ידי המשטרה בדרכו לכפר עארבה, שם רצו הנוסעים למחות על נישואי ערבי לצעירה יהודיה שהתאסלמה • בן ארי: "חייבים להביע אכפתיות"

נערה ערביה. צילום אילוסטרציה: פלאש 90
נערה ערביה. צילום אילוסטרציה: פלאש 90

פעילים דתיים וחרדים ניסו אמש (ה) למנוע את חתונתה של נערה יהודית בשנות ה-20 לחייה שהתאסלמה עם ערבי, תושב הכפר עארבה. אלא שבדרך למקום עצרו ניידות משטרה את האוטובוס עם הפעילים, מחשש שיחוללו מהומות, ומנעו מהם את ההגעה לחתונה. מאוחר יותר, באבטחת המשטרה, מחו 10 פעילים בכניסה לכפר.

תחילת הפרשה לפני 6 חודשים, אז הכיר צעיר ערבי נערה יהודיה שהתגוררה במרכז הארץ. הקשר בין השניים התפתח, וכעבור תקופה קצרה לאחר שעברה לגור עמו - התאסלמה.

כל הניסיונות להוציא אותה מהכפר הערבי בו הייתה לא הועילו. לפני מספר שבועות נודע כי היא מתכננת להינשא לו בחתונה קטנה שתתקיים בביתו בכפר. להב"ה, ארגון הפועל למניעת התבוללות, ניסה לעשות כל שביכולתו כדי למנוע את החתונה.

בתחילה ניסו ראשי הארגון ליצור קשר עם הנערה ולדבר על לבה. כאשר הניסיונות הללו עלו בתוהו, פרסמו אנשי הארגוו את מספר הטלפון של הערבי ברשתות החברתיות, במטרה שהציבור ינסה באמצעות העברת מסרים פשוטים למנוע את החתונה.

כשהתברר כי היא מתכננת להינשא לו - החליטו ראשי הארגון להוציא אוטובוס עם פעילים במטרה לקיים מחאה מול החתונה. "הצלחנו לבטל חתונות בעבר בדרך זו", מספר בנצי גופשטיין, יו"ר ארגון להב"ה, בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "הצלחנו ליצור לחץ גדול והעברנו מסר חשוב שבחורה שמתחתנת עם ערבי היא הורגת שרשרת יהודית בעם ישראל. אני בטוח שהילדה הזו תחזור הביתה, נמשיך לעשות מאמצים כדי שזה יקרה, אך כל דקה שהיא שם כואב לנו וחבל".

מי שהצטרף למחאה נגד החתונה היו פעיל הימין ברוך מרזל והח"כ לשעבר מיכאל בן ארי. "התבוללות הפכה להיות דבר שהתרגלנו אליו במדינת ישראל", אמר בן ארי בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "אם פעם חשבנו שההתבוללות היא איום של הגלות, אנחנו למדים שהאיום הוא כאן. בכל בית ובכל שכונה. והחמור הוא שיש סביב העניין הזה שתיקה כי אם תדבר נגד התבוללות יאשימו אותך בגזענות.

"המלחמה בהתבוללות זו יהדות. השתיקה גורמת להדרדרות של המצב יותר ויותר, חוסר מחשבה ודיון. אנחנו יודעים שבכפר התחוללו מהומות בעקבות המחאה, ודיברו בעניין עד כדי שהדברים הגיעו לשולחן ראש המועצה. האכפתיות היא התחלה של כל טיפול, ואתמול הבענו אכפתיות".
להבה בחורה ערבי עארבה אוטובוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד