י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"האם אנחנו מתים?"

רומן אברמוביץ' סבל מ"הרעלת שוקולד" שהפך אותו לעיוור לכמה שעות

לאחר החשיפה כי רומן אברמוביץ' הורעל, מסתבר כי המתקפה הכימית הייתה אזהרה למיליארדר ואחרים שלא לבגוד בקרמלין. "תמרור אזהרה עבורו לא להצטרף לשורות המתנגדים, ולא להיות יותר מדי מתווך ישר"

רומן אברמוביץ' סבל מ"הרעלת שוקולד" שהפך אותו לעיוור לכמה שעות
רומן אברמוביץ צילום: צילום מסך ערוץ Alux.con

כריסטו גרוזב, חוקר של אתר החקירות Bellingcat, אמר כי האוליגרך המיליארדר היהודי רומן אברמוביץ' לא היה אמור למות בהרעלה שהשפיעה גם על שני מנהלי משא ומתן אוקראינים.

בראיון לרדיו 'טיימס' אמר גרוזב: "המינון לא היה גבוה מספיק כדי להרוג אף אחד מהשלושה, המטרה הסבירה ביותר הייתה אברמוביץ'. וזה קצת הגיוני. כלומר, הוא התנדב להיות מתווך ישר, לעומת אוליגרכים אחרים, שהכריזו על עצמאות וביקרו את המלחמה".

"אז זה בהחלט יכול להיראות כתמרור אזהרה עבורו לא להצטרף לשורות המתנגדים, ולא להיות יותר מדי מתווך ישר". מקור המקורב לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר ל'פייננשל טיימס' כי "שלושת המורעלים נהיו עיוורים לחלוטין למחרת". רומן אברמוביץ שאל את סביבתו. "האם אנחנו מתים?", לאחר שהורעל בחומר כימי באחד משיחות השלום בין אוקראינה לרוסיה. הוא שאל את המדען שבדק אותו אם הוא גוסס, כך דיווח ה'ניו יורק טיימס'.

"לא זיהינו את החומר. אין לנו מושג מי עומד מאחורי המתקפה, אבל נראה שרומן היה המטרה העיקרית". מקור אחר אמר שזה "בהחלט לא נוביצ'וק", והוסיף: "הם לא הצליחו להבין מי עשה את זה - האוקראינים או הרוסים".

נציג מטעם אברמוביץ' אישר שהאוליגרך סבל מהתסמינים שדווחו, לאחר שאכל שוקולד ושתה מים, אך סירב למסור פרטים נוספים. אברמוביץ' וכן שני בכירים במשלחת האוקראינית פיתחו תסמינים שכללו עיניים אדומות, עיניים דומעות, כואבות, וכן קילוף עור על פניהם וידיהם.

אברמוביץ', שקיבל בקשה אוקראינית לסייע במשא ומתן לסיום הפלישה הרוסית לאוקראינה, גם התעוור לכמה שעות וטופל בבית חולים בטורקיה, כך אמר מקור ל'גרדיאן'.

רומן אברומוביץ הרעלת מזון מלחמת אוקראינה רוסיה מתווך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד