י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

מעצר 'האב המבריח' הוארך, האם שוחררה למעצר בית

הורי ששת הילדים שנלכדו בירדן בעת שניסו להצטרף לכת 'לב טהור' הובאו בפני שופט, וסירבו לייצוג של עו"ד • השופט: "סיכנו את ילדיהם, אף שאינם מבינים זאת"

המשפחה. צילום: רש"ת
המשפחה. צילום: רש"ת

פרשת 'המשפחה המבריחה': בית משפט השלום באילת האריך היום (ו) את מעצרו של האב החשוד יחד עם רעייתו כי ניסו ביום רביעי בלילה להימלט יחד עם ששת ילדיהם ממקום מגוריהם בבית שמש דרך ירדן לקנדה, כדי לחבור לכת הקיצונית 'לב טהור'.

מעצרו הוארך עד יום ראשון - אז יוגש נגדו כתב אישום. האם שוחררה בתנאים מגבילים.

למרות שהובאו סנגורים ציבוריים שונים שייצגו את האב והאם של הילדים, אלו דחו את עורכי הדין וביקשו לייצג את עצמם. האב הסביר כי הוא מכיר טוב את התיק: "מבחינת שיקול הדעת אני מעדיף לייצג את עצמי". אשתו אמרה: "אני רוצה את מה שבעלי אומר".

השופט ליאור ברינגר הסביר לחשודים: "לא מדובר במשחקי מילים, ואנשים טועים לפעמים לחשוב שהם מסוגלים לייצג את עצמם באותה איכות כמו בעל מקצוע". למרות ההסברים השיב האב כי הוא מתעקש לייצג את עצמו ואת רעייתו.

עוד בנושא:
משפחה נמלטה לירדן • רוצה להצטרף לכת 'לב טהור'
מהנפילה ברשת הכת ועד הבריחה לירדן • הסיפור המלא

נציג המשטרה אמר בדיון כי חומר החקירה קושר את ההורים לכת 'לב טהור'. האב לא התכחש כי קשריו עם הכת הם טובים, אך התעקש על כך שאם לא אמר כי כוונתו להגיע לכת בקנדה במהלך החקירה - אין הדבר צריך להיכתב נגדו.

"המניעים שפעלתי היו שלומם של ילדיי ושל אשתי", הסביר לשופט. "כשהוציאו לנו צווי עיכוב יציאה מהארץ המטרה הייתה לשמור על כבוד אדם וחירותו, ובדיוק כאן המקום בו פועלים נגד כבוד האדם וחירותו.

"ההתעללות באנשים שלמשוך חלק מהלבוש שלהם וכהנה וכהנה. אני לא עבריין. אני מבקש יחד עם אשתי לצאת ולהיות עם המשפחה. היות וממילא המשפחה מבודדת, אז התועלת והכח שנותנים שני הורים בבית - היא גדולה בהרבה ממישהו שנמצא כחלק מהחברה".

האם החשודה גם היא בניסיון ההברחה אמרה: "אין לנו אפשרות להיות כאן. אי אפשר בלי השקפה. מצד אחד דוחים אותם ומצד שני משאירים אותם. למה ילדים צריכים לחטוף מכות בגלל לבוש?"

השופט ברינגר קבע בדיון: "החשודים סיכנו את ששת ילדיהם סכנה של ממש, על אף שהם ככל הנראה לא מבינים זאת או שיש להם השקפת עולם שונה".

בדבריו הוא נמנע להביע את דעתו על השקפת החיים של בני הזוג אך העיר כי הניסיון לברוח מישראל לכת קיצונית בקנדה הוא שגוי. "מניסיון החיים אנו למדים שלמשל בעיר תל אביב חיים אנשים בעלי השקפות עולם שונות ואף משונות, חרדים שחיים בשולי החברה מסוגים שונים, עם השקפות שונות לחלוטין ומכל קצוות הקשת, ואיכשהוא העיר תל אביב מקבלת אותם והם ממשיכים לנהל החיים שלהם לפי השקפת עולמם".

האם שוחררה למעצר בית מלא ונאסר עליה לצאת מישראל או לנסות להוציא את ילדיה.
המשפחה המבריחה אבא שופט כת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד