י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הרב שיק להגנת בעלזא: "שכל החסידויות ילמדו מהם"

"שכולם יחקו את האחדות האמתית שם", כתב מוהרא"ש שיק על חתונת בעלז, והוסיף: "קידוש השם נורא ונפלא שהרבה יהודים באו לשמחת נישואין של שושילתא קדושה"

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

שמחת בעלזא שהתקיימה השבוע עוררה שאלות בנוגע לצורך בהוצאה גדולה של כספים עבור שמחה בת כמה שעות בלבד, גורמים שונים, בהם מאמר ב'יתד נאמן', עוררו ביקורת על נושא זה.

היום (ו) יוצא מוהרא"ש שיק מברסלב להגנת החסידות, וכותב: "יעזור הקב"ה שמהחסידות הזו ילמדו כל החסידויות, כל החצרות וכל הפלגים והעדות שיש בין כלל עם ישראל, מה זו אחדות אמיתית, ויחקו אותם, ורק כך נזכה לגאולה השלימה".

את הדברים כתב בתשובה לשאלה שהועברה אליו דרך מדור 'שאלות ותשובות בחסידות ברסלב' באתר החסידות - 'ברסלב סיטי'. השואל כתב כי הוא השתתף בחתונה הגדולה בחצר בעלזא והתפעל מאוד מהקדושה והשמחה שהייתה שם, אך הפריע לו שזה היה "בזבוז של כסף וביטול זמן".

תשובתו של הרב שיק יצאה באופן חוצץ להגנת חסידות בעלזא וסתרה את הטענות על בזבוז מיותר: "לדעתי זה היה קידוש השם נורא ונפלא מאד, לראות כל כך הרבה יהודים מאחינו בני ישראל שבאו עם לב אחד להשתתף בשמחת נישואין של שושילתא קדושה, ובפרט לראות קיבוץ כל כך גדול של יהודים שומרי תורה ומצוות שמתאחדים יחד בלב אחד, זה קידוש השם הכי גדול שרק יכול להיות שכולם באים לשמוח יחד, וכולם באים עם כוונה אחת להשתתף בשמחה עצומה, וזה מראה גם את הכח הגדול של יהודים חסידיים שומרי תורה ומצוות, וזה מקדש את שמו יתברך".

בהמשך המכתב מוסיף מוהרא"ש שיק כי החתונה הייתה "מחזה נדיר מאוד, לראות איך שכל כך הרבה יהודים שומרי תורה ומצוות מתאחדים יחד באהבה גדולה מאד מאד, וזה היה קידוש השם נורא ונפלא מאד, ואף שאני לא ראיתי את זה, עם כל זאת ממה שרק שמעתי - זה משמח את הלב מאד שרואים סוף כל סוף שיש באיזה מקום אחדות בין נשמות ישראל, כי מספיק כבר עם כל המחלוקות והמריבות והויכוחים שנמצאים בינינו וכו' וכו', שזה רק מעכב את הגאולה".
בעלזא מוהרא''ש שיק בזבוז שאלה אחדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד