ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

לפיד: "3 שנים מעכשיו 70% מהחרדים יתגייסו"

שר האוצר פרסם פוסט בעיצומה של השבת: "נצחון פוליטי אדיר של יש עתיד" • יו"ר הקואליציה, ח"כ יריב לוין: ""זה לא שוויון בנטל, זה בלוף, זה קמפיין אנטי-חרדי"

יאיר לפיד. צילום: פלאש90
יאיר לפיד. צילום: פלאש90



"70 אחוז מהחרדים יגוייסו", כך מתעקש שר האוצר יאיר לפיד, בפוסט שפרסם בבוקר יום שבת.

"את כל המפגשים שלנו ביחד אפשר להכניס לרבע חתונה של האדמו"ר מבעלז", מזכיר לפיד בתחילת דבריו, וחזר לימי היסוד של המפלגה והניצחון: "השבוע התחלנו שוב לנצח".

"מסקנות הוועדה לשיוויון בנטל, שעליהם תיערך הצבעה ראשונית ביום א' הקרוב, הן נצחון פוליטי אדיר של 'יש עתיד', אבל הרבה יותר מזה, של מדינת ישראל.

"אין זה מקרה שכותרות הבוקר ב'ידיעות אחרונות' וב'ישראל היום' - שני עתונים שבדרך כלל לא מסכימים ביניהם על שום דבר - השתמשו במילה 'היסטורי'. ממשלות הרי כבר נפלו על זה, קריירות התרסקו, ועדות פורקו, קואליציות התמוססו, בג"ץ והמדינה הלכו לעימות ישיר, כולם היו משוכנעים שאין לזה פתרון.

"אלא שהיה לזה פתרון כל הזמן, כל מה שצריך היה הוא נחישות והצמדות לעקרונות. חודשיים בלבד אחרי הקמת הממשלה ועדת פרי מביאה הסכם שיביא לכך ש-3 שנים מעכשיו 70% מהחרדים יתגייסו, 28,000 חרדים אחרים ייכנסו למעגל העבודה ואת השירות אפשר יהיה לדחות מקסימום עד לגיל 21 (וגם הדחייה הזו תתבצע רק אם צה"ל יסכים לכך).

"רצנו לבחירות תחת הכותרת 'באנו לשנות!' עכשיו אנחנו משנים. גיוס החרדים, בעיה שהיתה פצע מדמם בליבה של החברה הישראלית, מגיעה לפתרון מוסכם, שפוי, הגיוני, אבל גם נחרץ ועומד על שלו. במקום להכנע לסקטורים השונים, המדינה חוזרת להתנהג כמו ריבון העומד על שלו".

ח"כ יריב לוין: עבודה בעיניים, זה קמפיין אנטי חרדי

בתוך כך, יו"ר הקואליציה, ח"כ יריב לוין, מצטרף גם הוא להתקפות נגד החוק של 'ועדת פרי' המתוכנן, ואומר: "זה לא שוויון בנטל, זה בלוף, זאת עבודה בעיניים, זה קמפיין אנטי חרדי ולא קמפיין לשוויון בנטל".

הדברים מצטרפים לדבריו של שר השיכון אורי אריאל שכתב ביום שישי: ״במהלך הדיונים ביום ראשון נעמוד על כך כי גיוס בני מיעוטים יהיה לא פחות מאשר בני הציבור החרדי. המציאות בה דורשים שותפות בנטל רק מציבור אחד ולא מציבור אחר אינה ראויה ואינה צודקת ואנו נדרוש שהשיוויון יהיה כלפי כולם״.

'ישראל ביתנו' מקצינה ומבהירה כי בכך מותנית תמיכתם של חברי הסיעה בחוק. הסיעה דורשת כי בהצעת חוק שוויון בנטל יוכנסו שינויים מהותיים כך שייקבעו כבר עכשיו יעדי הגיוס גם לבני המיעוטים, וכמו כן ייקבע סעיף תקציבי שיסדיר ויאפשר את הפעלת החוק.

במקביל, בעיתוני השבת, ממשיכים הדוברים החרדים לתקוף בחריפות את הצעת הגיוס, והח"כים החרדים מבטיחים מאבק נחוש בהצעת הגיוס. תנועת 'טוב' המאגדת בתוכה חרדים-עובדים שחלקם שירתו בצה"ל דוחה גם היא בחריפות את ההצעה וטוענת שכל הסדר בנושא צריך לבוא מתוך הידברות.

"הניסיון לכפות גיוס על חרדים לא יצלח" יביא למלחמת תרבות ולהתפוררות מרקם היחסים שבין האוכלוסיות השונות בישראל", אאומרים ב'טוב'. "הניסיון לפתור את הנושא בדרך של "החלטת בזק" מלמד על כוונה להוביל את הנושא למסלול התנגשות ולא לספק מענה כל-שהוא".
לפיד גיוס חרדים ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד