י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

צבע אווירה וחום: כך תבחרי ספריה לבית

ספריה היא אלמנט עיצובי נפלא, מוסיפה המון צבע וגם אווירה וחום • איך מתכננים את העיצוב? המדפים? הרוחב הגודל? • האדריכלית אורלי ערן עם טיפים ורעיונות

צבע אווירה וחום: כך תבחרי ספריה לבית



10 טיפים לספרייה ביתית:

1.ספריות הן אלמנט עיצובי נפלא. הן מוסיפות המון צבע, אווירה וחום לבית, וגם אומרות משהו חיובי על הבעלים - יותר מכל פריט עיצוב יקר. אל תתביישו בהן! הן יכולות להיות בסלון, במעברים, בחדרי השינה – בכל מקום.



2.לא כל הספרים הם בעלי אותו גודל. השתמשו במדפים עמוקים, פחות עמוקים וצרים. זה חשוב! ארונות ספרים קנויים הם בדרך כלל בעלי עומק אחיד לכל גובהם. עומק זה הוא נכון לספרים הגדולים, אך רחב מדי לספרים הקטנים. וכך קורה שאנחנו מבזבזים מקום וצוברים אבק במקרה הטוב, ובמקרה הרע – מניחים שתי שורות של ספרים, אחת אחרי השנייה, ויוצרים בלגן. לא חבל? בתמונה: מדפים צרים למעלה, רחבים יותר למטה בצד שמאל, רחבים מאוד למטה בצד ימין, למכשירים.



3.בדירות קטנות, נצלו מקומות פחות נגישים לספרייה – הרי אנחנו לא צריכים שכל הספרים יהיה כל הזמן בגובה העיניים! הנה שתי דוגמאות: ספרייה גבוהה, מעל שולחן כתיבה:



וספרייה משולבת במעקה מדרגות:



4. הדגישו את צורתו המיוחדת של החלל בעזרת מדפי ספרים מותאמים. כך עשינו בדוגמא שבתמונה, וייצרנו חדר ספרייה מיוחד במינו, עם אח וכורסא לשקוע לתוכה:



5.אל תשכחו ספרייה נגישה לילדים. כאן היא מיועדת לנכדים, וממוקמת בדיוק בגובה המתאים להם, ובדיוק במקום בו הם אוהבים להיות – ליד המטבח.



6.שלבו בתוך הספרייה מדפים פתוחים, דלתות, מגירות, סלסלות – כך תקבלו מקום אחסון להרבה סוגים של חפצים, וגם מראה מגוון ומעניין יותר. כך זה נראה בחדר ילדים:



או בכניסה לדירה:



7.כלל חשוב בעיצוב חדרים: הקשר בין העצמים השונים בחדר חשוב לא פחות מהעצמים עצמם! העמידו את הספרייה כך שייווצר קשר בינה ובין שאר הריהוט. בדוגמא שלפנינו: ארון ספרים קטן עומד ליד הפסנתר, וביחד הם מהווים פינה מיוחדת בבית. שימו לב: שום דבר אינו מקרי בדרך בה הוא עומד בחדר: השטיח פרוס בדיוק בהמשך הארון, במקביל לפסנתר, התמונות שמעליו תלויות בקבוצה שרוחבה כרוחב ארון הספרים. כך מתקבלת תחושה של המשכיות בחדר, תחושה שהרהיטים שייכים אחד לשני ומהווים ביחד קומפוזיציה מאוזנת.



8.נישות גבס מהוות ספרייה נהדרת, והופכות הספרייה לאלמנט המרכזי בחדר. בתמונה למטה: מדפי ספרים משני צדי הספה, וגם מעליה, יוצרים מסגרת יפה. בחלק התחתון, מתחת לספרים, יש מגירות לאחסון חפצים שונים, בחלק העליון מקום לחפצי נוי, ובחלק האמצעי – תאורת קיר רכה ותמונות.


9.אם ספריה אחת נראית לכם גדולה מדי, אפשר לחלק אותה. בדירה זו בזוג ארונות זהים. כך שמרנו על פרופורציות נעימות יותר של הרהיט, בלי לוותר על הרבה מקום, וקיבלנו מראה אלגנטי וחגיגי.





10.השתמשו בספרייה כמסגרת לדלתות בין חדרים – זה תמיד נראה נפלא: בדירה זו, חדר העבודה מופרד מהסלון בעזרת דלתות הזזה כפולות. כשהן פתוחות, הן נעלמות לתוך קיר גבס, המשמש גם כנישות לספרים. כך זה נראה כשהדלתות סגורות:



וכך נראית אותה פינה כשהדלתות פתוחות, עם מסגרת של מדפי ספרים משני הצדדים:



בדירה אחרת, נאלצנו להתמודד עם בעיה דומה - דלת שיוצאת מתוך הסלון. בחרנו להטמין גם אותה בתוך מדפי ספרים, ותראו מה קיבלנו - דלת המשתלבת בתוך ספרייה:

כל הדוגמאות כאן הן מעבודתי.

קישורים:
עוד פרוייקטים שלי אפשר לראות כאן:
ספריה סלון עיצוב חדר שינה אורלי ערן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד