כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

פרי בוסר • התנגדויות רבות לתוכנית השוויון בנטל

חלק נכבד מחברי הועדה, בהם השרה לבנת והשר פרץ, מאיימים להתנגד לחוק, איש איש וסיבותיו • "נועד להמתיק את הטעם הרע שהותיר ראש מפלגה לבוחריו בתקציב"

יעקב פרי. צילום: פלאש 90
יעקב פרי. צילום: פלאש 90

הערב (א) יתכנסו חברי ועדת פרי בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לדיון סופי ומסכם בנושא מסקנות הדו"ח שהכינו.

לקראת פרסום המסקנות - נשמעות כבר התנגדויות של חלק מחברי הוועדה.

השר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ הודיע כי יתנגד למסקנות על רקע דרישתה של 'ישראל ביתנו' לשויון בנטל גם לציבור הערבי.

שרת התרבות והספורט לימור לבנת דורשת לבטל את הסנקציות הפליליות על החרדים, ולהאריך את יישום החוק ל-4 שנים במקום 3. "טועה מי שחושב שמשאיות יעבירו חרדים לבתי הכלא", אמרה השרה.

עוד בנושא:
דיון אחרון ב'ועדת פרי': מחלוקת על ישיבות ההסדר
מימין ומשמאל - כולם נגד טיוטת חוק 'ועדת פרי'

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל יתנגד למסקנות בשל הסנקציות המוטלות על ראשי הישיבות, אלו המהוות, לדבריו, "הפרה של ההסכם הקואליציוני".

המעניין הוא כי גם השר להגנת הסביבה עמיר פרץ מאיים להתנגד למסקנות הוועדה, זאת בשל הסנקציות הפליליות שיוטלו לצורך ביצוע החוק. זאת למרות שלאורך כל הדיונים היה פרץ השר הנחרץ ביותר בכל הנוגע לגיוס חרדים.

'התנועה' גם הודיעה כי היא תתנגד לחוק באם לא יוחל השוויון גם על ישיבות ההסדר, מה שעשוי ליצור מאבק חריף עם הבית היהודי. "המתווה המוצע מעוות את העיקרון שבשמו יצא לדרך, ויוצר אפליה בין חרדים לבני ישיבות הסדר", נאמר בהודעת המפלגה.

ח"כ יוני שטבון מ'הבית היהודי' הביע אף הוא את התנגדותו. "חוק פרי נראה כקמפיין אנטי חרדי. צריך לזכור שאיננו רוצים לחלן את החרדים, המהלך במתכונת הנוכחית נידון לכשלון".

גם חברי המטה החרדי בליכוד שיגרו מכתב לחברי הוועדה שהם גם חברי הליכוד, שר הבטחון משה בוגי יעלון והשרה לבנת, ובו הם מביעים את התנגדותם למתווה המוצע: "הוועדה הנכבדת בה הינכם חברים, הוקמה בידי ראש הממשלה במחשבה יתירה, זאת בכדי למצוא פתרון רחב לסוגיה מהחשובות ביותר, העומדות בלב הדיון הציבורי הישראלי והיהודי בכלל", פותח המכתב.

"הנושאים החשובים שהועלו בה גורליים לעתיד החברה בישראל, ומתעדים לשנות פניה של מדינת ישראל. אי לכך ראוי כי החלטות אודות נושא כה חשוב, רגיש ומורכב. ייעשו בשום שכל ובהידברות רחבה ביותר. אסור בתכלית כי הדבר ייעשה תוך הדחקת זמן. או גרוע מכך - תוך הותרת תחושה בקרב מושאי ההחלטה, כאילו החוק נחקק בחיפזון, רק בכדי לייצר קומפלימנט פוליטי ותקשורתי עבור אחת מהמפלגות, זאת במטרה להמתיק לבוחריה את הטעם הרע, אותו הותיר יו"ר מפלגתה, בהחלטותיו בעניין תקציב המדינה".

"בהכרותינו אתכם ואת פועלכם רב השנים, אישית וציבורית. אנו סמוכים ובטוחים שתהוו הקול השפוי והרציונלי, הקול המאחד, הרוצה בפתרון אמת ויציב ולא בפתרון פופוליסטי רגעי ובר חלוף. אל לנו בהינף יד לחזק חלילה את הגורמים הקיצוניים הנמצאים בשני צידי המתרס ומאיימים לנגוס עוד ועוד חלקים בקרב רוב הציבור השפוי. וברוח דברי ראש התנועה, שחזר ואמר כי הדבר חייב להיעשות באחריות, מבלי לשסע ציבור בציבור".
ועדת פרי לבנת פרץ אהרונוביץ הבית היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד