כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הוגש כתב אישום נגד ה'אב המבריח' • "אני לא עבריין"

בית משפט השלום באילת שחרר את האב למעצר בית בתנאים מגבילים, בשל טענת המשטרה כי קיים חשש סביר להימלטות • הילדים הועברו לאחריות מחלקת הרווחה בבית שמש

מעצר האב עם החזרתו לישראל
מעצר האב עם החזרתו לישראל



פרשת 'המשפחה המבריחה': בית משפט השלום באילת שיחרר היום (א) בתנאים מגבילים את שמואל בויער, האב שיחשוד כי יחד עם רעייתו ניסו להימלט ביום רביעי בלילה יחד עם ששת ילדיהם ממקום מגוריהם בבית שמש דרך ירדן לקנדה, כדי לחבור לכת הקיצונית 'לב טהור'.

ביום שישי האחרון הובאו בויער ורעייתו בת חן לבית המשפט באילת בפני השופט ליאור ברינגר, והוא האריך את מעצרו של האב עד היום (ראשון), ושיחרר את האם בתנאים מגבילים.

"המניעים מחמתם פעלתי היו שלומם של ילדיי ושל אשתי", הסביר בויער לשופט. "כשהוציאו לנו צווי עיכוב יציאה מהארץ - המטרה הייתה לשמור על כבוד אדם וחירותו, ובדיוק כאן המקום בו פועלים נגד כבוד האדם וחירותו.

עוד בנושא:
משפחה נמלטה לירדן • רוצה להצטרף לכת 'לב טהור'
מהנפילה ברשת הכת ועד הבריחה לירדן • הסיפור המלא
מעצר 'האב המבריח' הוארך, האם שוחררה למעצר בית

"ההתעללות באנשים שלמשוך חלק מהלבוש שלהם וכהנה וכהנה. אני לא עבריין. אני מבקש יחד עם אשתי לצאת ולהיות עם המשפחה. היות וממילא המשפחה מבודדת, אז התועלת והכח שנותנים שני הורים בבית - היא גדולה בהרבה ממישהו שנמצא כחלק מהחברה".

האם החשודה גם היא בניסיון ההברחה אמרה: "אין לנו אפשרות להיות כאן. אי אפשר בלי השקפה. מצד אחד דוחים אותם ומצד שני משאירים אותם. למה ילדים צריכים לחטוף מכות בגלל לבוש?"

השופט ברינגר קבע בדיון: "החשודים סיכנו את ששת ילדיהם סכנה של ממש, על אף שהם ככל הנראה לא מבינים זאת או שיש להם השקפת עולם שונה".

התובע: חשש סביר שבויער יימלט מהארץ

היום (א) בשעות הצהרים הובא בויער לדיון בבית משפט השלום באילת, שם הוגש כנגדו כתב אישום. בכתב האישום מתואר כי הנאשם, שהינו אביהם של שישה ילדים קטינים, אשר בעניינם התנהל הליך משפטי במסגרת תיק בבית משפט לענייני משפחה בראשון לציון, כשהנאשם הוא צד בו, ובמהלכו הוצאו כנגד הקטינים צווי עיכוב יציאה מהארץ.

בתאריך 06/05/2012 הורתה כבוד השופטת רבקה מייקס כי צווי עיכוב היציאה מהארץ כנגד הקטינים יוותרו על כנם עד הגיע כל אחד מהם לגיל 18, כשבמועד זה יבוטל הצו כנגד הילד שבגר.

בתאריך 22/05/2013 או בסמוך לו יצא הנאשם יחד עם רעייתו וששת ילדיהם הקטינים, ביודעין ושלא כדין, מישראל לעבר ירדן, בכך שחצו את הגבול ברגל באיזור נחל חיון בערבה, שם נתפסו על ידי הכוחות הירדניים, ולמחרת הוחזרו לישראל דרך מעבר רבין.

"במעשיו המתואר לעיל יצא הנאשם שלא כדין מהארץ. תוך שהוא מפר הוראה מהוראות צו שניתן מאת בית משפט לשם הגנה על חייהם, גופם או שלומם של הקטינים מאת הנאשם".

בויער עבר על הוראות החיקוק יציאה שלא כדין והפרת הוראה חוקית.

התובע מטעם המשטרה, פקד סיסי מויאל, דרש להגביל את בויער, היות וקיים יסוד סביר לחשש כי הוא יתחמק מהליכי השפיטה, וזאת בשים לב לכך שהוא מצהיר בריש גלי שאינו מעוניין להישאר בארץ אלא להגיע לקנדה, ואף נקט במהלכים של הברחת גבול לצורך זה, דבר המחזק את החשש כי יתחמק מהליכי שפיטה לו לא יוטלו עליו תנאים מגבילים.

עוד עילת מעצר הביא התובע מחוק סדר הדין הפלילי, שכן קיים יסוד סביר לחשש כי יסכן את ביטחונם של שלדיו הקטינים באם ישוחרר ללא תנאים מגבילים, בשים לב כי הבריח את ילדיו את הגבול עם ירדן, אף שידע שקיים צו עיכוב יציאה מהארץ, ודווקא משום כך - בכוונה לעקוף את הצו בדרך זו, כאשר הצו הוצא על ידי בית משפט לענייני משפחה לצורך הגנה על שלומם וביטחונם של הקטינים, והפרתו גורמת ממילא לפגיעה שאותה ביקש הצו למנוע.

השופט ליאור ברינגר קבע כי בויער ישהה במעצר בית בביתו בין השעות 22:00-6:00. עליו להתייצב בכל יום בתחנת המשטרה או בבית המשפט בבית שמש בין השעות 10:00-15:00, להפקיד ערבות עצמית על סך 2,000 ש"ח וערבות צד ג' 3,000 ש"ח. בנוסף, הוטל עליו איסור יציאה מהארץ.

הילדים הועברו לאחריות מחלקת הרווחה בעיריית בית שמש.
בית שמש מבריח אבא בויער לב טהור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד