כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

סוף עידן? • מעצר ראש עיריית אלעד הוארך ביומיים • החשד: קבלת שוחד

יחד עמו הוארך גם מעצרו של יזם הנדל"ן מוטי כהן • השניים חשודים בעבירות של מתן ולקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, עבירות תכנון ובניה והלבנת הון • במהלך הדיון חש עידן ברע וביקש לראות רופא • פרקליטיו: "אנו עדיין לא יודעים במה הוא בדיוק מואשם"

יצחק עידן בהארכת מעצרו. צילום: עיתון כיכר העיר, אלעד
יצחק עידן בהארכת מעצרו. צילום: עיתון כיכר העיר, אלעד



בדיון שנערך היום (א) בבית משפט השלום בראשון לציון, הוארך ביומיים מעצרם של ראש עיריית אלעד יצחק עידן ושל יזם הנדל"ן מוטי כהן, החשודים בביצוע עבירות שוחד, מרמה והלבנת הון.

לצמד מיוחסות עבירות של מתן ולקיחת שוחד, תיווך בשוחד, מרמה והפרת אמונים, עבירות תכנון ובניה, גניבה בידי מורשה ועבירות על חוק איסור הלבנת הון ועל פקודת המיסים.

במהלך הדיון, התלונן ראש העיר יצחק עידן על כאבים, וביקש לראות רופא.

חמישה חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרת ישראל פשטו הבוקר על בניין העירייה, ועיכבו לחקירה חמישה חשודים. בהמשך פשטו על מחלקות ההנדסה ושפ"ע ועל לשכתו של ראש העיר, וכעבור מספר שעות יצאו עם עגלת קניות מלאה במסמכים.

נציגי המשטרה, רפ"ק איריס ברק ומפקח איתי רמות, אמרו בדיון כי לאחר מספר חודשים בהם התנהלה החקירה - היא הפכה לגלויה, ובעקבות כך נעצרו החשודים. אולם לדבריהם, שני החשודים מסרו פעמים רבות תשובות מיתממות ולקוניות שלא מתיישבות עם חומר החקירה שנאסף. ולכן ביקשה המשטרה מבית המשפט להאריך בארבעה ימים את מעצרם של השניים.

עוד בנושא:
דרמה באלעד: ראש העיר נעצר לחקירה • המשטרה פשטה על העירייה

עו"ד ערן צלניקר ועו"ד ערן בן עמי, באי כוחו של ראש העיר יצחק עידן, אמרו כי בשלב זה "אנחנו עומדים כעיוורים, מרשי מכחיש את החשדות המיוחסות לו. היקף חומר החקירה הוא עצום, אם אני אתייחס לראש צוות החקירה מה שאמרה ואנחנו ניקח את הזמן חודש חודשיים, כמו כלום, עם צוות כזה מצומצם. אני רוצה לומר שבשלב הזה שרק בית המשפט רואה את החומר, ואם בית המשפט רואה חומר גולמי שקושר אותם ישירות לחשדות, אז אוכל להבין אם בית המשפט יאפשר להם את המשך מעצרם, אבל בנקודת זמן זו, שלא יודעים היכן עומדים והוא מכחיש כל קשר ואין ראיות חזקות, אפשר להמשיך את החקירה גם כשהוא במעצר בית".

"מדובר פה בראש עיר עצור", המשיך עורך הדין. "אני חושב שזה לא לענין. מדובר בחשוד שלוקח כדורים נגד לחץ דם, אם אפשר לאפשר לו כדורים אלה. בנוסף הוא לא אכל היום כלום מהבוקר, הוא אוכל רק גלאט כושר, חבריי בהגינותם אמרו שזה בסדר, מסיבה טכנית זה לא הגיע אליו. נבקש כי הסידור והטלית יובאו לו".

השופט: "קיים חשד סביר לביצוע העבירות"

עו"ד עופר רשו, בא כוחו של מרדכי כהן, אמר: "המבקשת בהגינותה הגיעה עם בקשה לכאורה מאוזנת ובליווי עיתונאי לא מצידה, חלילה. אני סומך על מקצועיותו ויושרו של בית המשפט לבחון את הבקשה בזכוכית מגדלת ואומר למה. חשוד 2 - בית המשפט רואה מה מיוחס לו בתוך הבקשה עצמה, לכאורה מתן ו/או תיווך בשוחד ועבירה נלווית לאותו חשד. אין מחלוקת שחשוד 2 חי, נושם, בועט ולכאורה ידו כל בו במובן המקצועי בפרויקטים בעיר שבה הוא מתפרנס וחי ועוד נתון והונח בפני בית המשפט, שהם, כמו שחברי אמר, חברי ילדות, אני לא נכנס לעניין טיב הקשר, אני לא בא להיוושע מנתון זה, אני מבקש מבית המשפט לשקלל אותו מבחינת הריח".

"החשוד הוא אדם בן 55 ללא עבר פלילי, אב לשבעה, עשרה נכדים, עם הנסיבות הבריאותיות, שוב, הכל לנגד בית המשפט. נחקר, מסר גרסה, מעוניין להחקר, יש לו כאב והוא מעוניין להבדק על ידי רופא, הוא מוסר גרסה, רוצה שכל החשדות יוטחו בו מהר ככל שניתן. זו הבקשה שלי. אם אפשר לתת קרדיט לאדם שאין לו עבר פלילי, בכור היתוך הזה למעצר בית, אני אבקש שיטיחו בו גרסה גרסה וטענה טענה".

השופט מנחם מזרחי, אמר לאחר שמיעת הצדדים: "קיים חשד סביר לביצוע עבירות המיוחסות לחשודים". לאחר קריאת הדו"ח הסודי והודעות החשודים, שאינם מתיישבים לכאורה עם התנהלותו של עובד ציבור. מדובר בראיות לכאורה, מעבר לנדרש בהליך מקדמי זה. וכן קיים יסוד סביר לחשש ששחרור החשודים ישבש את מהלכי החקירה. החשודים משתפים פעולה בחקירה, אינם שומרים על זכות השתיקה ואינם מנסים לתרום לקידומה.

עוד ציין: "הבקשה היא להארכת מעצרם ב-4 ימים, אולם כדי לבחון את התקדמות החקירה, אני סבור כי ניתן להסתפק בתקופה קצרה יותר", ובהתאם לכך שלח את עידם וכהן כאמור ליומיים של הארכת מעצר עד ליום שלישי 28/05/2013 בשעה 12:33.

עורכי דינו של ראש העיר, ערן צלינקר וערן בן עמי מסרו בתגובה ל'בחדרי חרדים': "בית המשפט מעוניין לנהל פיקוח שיפוטי הדוק וצמוד על החקירה. אני מאמין שלקראת הדיון ביום שלישי נדע יותר כי כעת רב הנסתר על הנגלה. החשדות הן כלליות, ראש העיר עצמו לא יודע מה רוצים ממנו.

"המשטרה ניהלה חקירה סמויה שנמשכה מספר חודשים. אני מאמין שנאספו ראיות והשאלה היא האם יש די בראיות להוביל את המשטרה למקום שאליה היא רוצה להגיע".

צילום: עיתון כיכר העיר אלעד



יצחק עידן שוחד אלעד חשד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד