ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
ברקע ביקור הנשיא הרצוג

חבר הפרלמנט הירדני לא רצה לגנות את הטבח בבני ברק: "מה אכפת לי"

חבר הפרלמנט הירדני לשעבר, ר'אזי אל-הוואמלה, שלא התלהב מהביקור של הנשיא הרצוג אתמול בירדן בלשון המעטה, ולא ממש מעוניין לגנות את הפיגוע בבני ברק, אומר כי לא מעניין אותו הפיגוע: "לפלסטינים אין זכויות" | צפו

חבר הפרלמנט הירדני לא רצה לגנות את הטבח בבני ברק: "מה אכפת לי"
ר'אזי אל-הוואמלה צילום: צילום מסך

חבר הפרלמנט הירדני לשעבר, ר'אזי אל-הוואמלה, לא התחבר לביקור של הנשיא הרצוג בירדן אתמול, ולא היה מעוניין לגנות את הפיגוע בבני ברק בו נרצחו חמישה בני אדם. הוא אמר לרועי קייס ב'כאן חדשות', כי בכלל לא אכפת לו שנרצחו חמישה בני אדם, וטען כי הפלסטינים מגורשים וסובלים ושאין להם זכויות.

בינואר 2020 כשכיהן כחבר הפרלמנט הירדני, אמר אז ר'אזי אל-הוואמלה ל'כאן חדשות', לאחר חתימה על עסקת גז בין ישראל לירדן: "נפיל את הממשלה, אי אפשר להשוות את המים לגז. אנרגיה זה מקור מרכזי וריבוני. לא מנגואים או אפרסמונים".

חבר הפרלמנט המשיך ואמר כי הם לא צריכים את ישראל בשביל גז. "יש לנו חלופות מקומיות לגז וגם חלופות אצל המדינות השכנות, שמאפשרות לנו לא להסתמך על ישראל".

עוד אמר אל-הוואמלה, כי "יש ביניכם (ישראל) לבינינו מחסום נפשי - גם אם אתם סבורים שישנו שלום, היישות הציונית לא יודעת מה זה הסכם. היא פועלת למען עצמה באמצעות שפיכת דם, מוות והרג של אחרים".

הוא לא היחיד בירדן שעוין את ישראל, גם ‏חברת הפרלמנט הירדנית לשעבר, אדב א-סעוד, שיבחה בחשבון הפייסבוק שלה את המחבל מהפיגוע מבני ברק: "עדכן אותם, דיאא', זוהי הדרך. כבוד וחיי נצח לנשמתך". א-סעוד משמשת גם כשגרירה של כבוד בארגון השלום לסיוע ולזכויות האדם הבינלאומי שמקום מושבו בשוודיה.

אתמול אמר בכיר חמאס בחו"ל, מוסא אבו מרזוק, כי: "ישראל עומדת בפני גל של הסלמה, ההסלמה תתבטא לא רק בהגברת מספר הפעולות, אלא גם בהיקף ההשפעה שלהן על ישראל, בתפרוסת שלהן ובהגעתן לעומק שטח ישראל וזריעת פחד אצל תושביה".

מנגד, דובר משרד החוץ המצרי, אחמד חאפז, גינה את פיגוע הירי בבני ברק. כך דווח העיתון המצרי אל-מסרי אל-יום. בהודעה שצוטטה נאמר כי הוא מגנה בחריפות כל מעשה אלימות וטרור ששם למטרה אזרחים וקיווה כי הדבר לא ידרדר עוד יותר את המצב בין הצד הישראלי לבין הצד הפלסטיני. הוא הוסיף כי יש צורך להגביר את המאמצים הנדרשים באופן שישמור על הרגיעה בין הצד הפלסטיני לצד הישראלי ובאופן שימנע היגררות ל"מעגלי קסם של אלימות".

פיגוע בבני ברק חבר פרלמנט ירדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד