ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
האוליגרכית העבירה מיליונים

טראמפ מבקש מפוטין למסור 'לכלוך' על האנטר ביידן

הנשיא לשעבר טוען שהנשיא הרוסי יודע מדוע אשתו של ראש עיריית מוסקבה לשעבר, נתנה לכאורה לבנו של ביידן 3.5 מיליון דולר | טראמפ האשים את ג'ו והאנטר ביידן שהרוויחו לכאורה כסף מאלמנתו של ראש עיריית מוסקבה המנוח לטובת חברת השקעות

טראמפ מבקש מפוטין למסור 'לכלוך' על האנטר ביידן
ג' ביידן/דולנד טראמפ צילום: מתוך פייסבוק/דוברות הבית הלבן

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, פנה לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, וביקש ממנו למסור את כל המסמכים שיש ברשותו, בנוגע ליחסיו של האנטר ביידן, בנו של נשיא ארה"ב המכהן, עם אוליגרכים רוסים.

הנשיא לשעבר אמר שהוא מעוניין במיוחד במידע על תשלום לכאורה של 3.5 מיליון דולר מאלמנתו של ראש העיר לשעבר של מוסקבה, לחברה של האנטר ביידן.

"מדוע ראש עיריית מוסקבה העניק לביידנס - לשניהם - 3.5 מיליון דולר? זה הרבה כסף", אמר טראמפ בתוכנית 'קול אמריקה'. "היא נתנה לו 3.5 מיליון דולר. אז עכשיו אני חושב שפוטין יודע את התשובה לזה. אני חושב שהוא צריך לשחרר את המסמכים. אני חושב שאנחנו צריכים לדעת את התשובה הזאת".

טראמפ התכוון לדו"ח משנת 2020 של הרפובליקנים בסנאט, אז נטען כי ילנה בטורינה, אחת האוליגרכיות המיליארדריות של רוסיה, נתנה את הסכום האדיר לחברה בבעלות אנטר ביידן בשם Rosemont Seneca Thorton כחלק מ"הסכם ייעוץ".

מוקדם יותר החודש האשים טראמפ את ביידן ב'ניגוד עניינים'. לאחר שנשיא רוסיה הטיל סנקציות על שורה של פקידים אמריקאים, על הנשיא ביידן, על בנו של ביידן ועל הילרי קלינטון.

הנשיא ה-45, טראמפ, טען כי ביידן לא הגיב בצורה חזקה יותר לפלישת פוטין לאוקראינה, בגלל התשלומים לכאורה מאשתו של ראש עיריית מוסקבה המנוח. טראמפ אמר: "רוסיה הטילה סנקציות על הנשיא ג'ו ביידן. אמנם זה דבר נורא, אבל במובנים רבים כל כך, אולי כעת יוסבר מדוע משפחת ביידן קיבלה 3.5 מיליון דולר מאשתו של ראש עיריית מוסקבה העשירה מאוד", אמר טראמפ בהצהרה.

התשלום של האוליגרך הרוסי בוצע על פי הדיווחים בזמן שאביו של האנטר היה סגן הנשיא תחת ברק אובמה בין השנים 2008 ל-2016.

האנטר ביידן ג'ו ביידן דונלד טראמפ ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד