ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
מכתב ברוסית ובעברית

רבה של אומן לרוסים: "אל תאמינו לשקרים"

רבה של אומן מגיב לתעמולה השקרית של הרוסים שכביכול בתי הכנסת הפכו לבסיסים צבאיים, הרוסים פירסמו שבתי הכנסת באומן "משמשים למטרת הלחימה" | הרב מכחיש את טענותיהם וקורא להם שלא לפגוע במקומות הקדושים ליהודים. במכתב שפרסם בשפה הרוסית ובעברית 

העיר אומן
העיר אומן צילום: דוד קליגר

הרב יעקב ג'אן, רב הקהילה היהודית באומן באוקראינה מגיב לפדרציה הרוסית לאחר שפירסמו שכביכול בתי הכנסת באומן משמשים למטרת הלחימה, הרב מכחיש את טענותיהם וקורא להם לא לפגוע במקומות הקדושים ליהודים.

במכתב שפורסם בשפה הרוסית ובעברית, פונה הרב לרוסים לבל ייפגעו בבתי הכנסת: "‏שלום וברכה, ‏לאחר שהגיע לאוזני שמועה שכביכול ‏בבתי הכנסת שלנו בעיר אומן משמשים ‏למטרת הלחימה, הרי זה שקר מיסודו. ‏בתי הכנסת שלנו משמשים אך ורק ‏לתפילה ולהרבות שלום בעולם ואנו ‏בתפילה שהמלחמה תסתיים ומתפללים ‏עבור כל אדם באשר הוא שלא יינזק. ‏ואני קורא מכאן לשלטון הרוסי, שלא ‏יפגעו בקברי הצדיקים ובבתי הכנסת ‏הקדושים לנו".

לטענת הרוסים, בית הכנסת באומן (לא במתחם הציון של רבי נחמן) שימש את השלטונות האוקראיניים כנקודת איסוף והעברה של נשק "לנאצים להשתתף בפעולות האיבה", כך מסרו הרוסים.

התעמולה הרוסית בפעולה: "בית כנסת באומן הפך לבסיס צבאי"

לטענת הרוסים. ב-21 במרץ, למחרת נאומו של זלנסקי בכנסת, "הצילומים תיעדו היווצרותם של שני טורים עם לאומנים בשטח בית הכנסת. הרכוש, הנשק והתחמושת שאוחסנו בבניין בית הכנסת, הועלו תחילה על ידי לאומנים לתוך משאיות זבל, ולאחר מכן הועמסו לשקיות של פסולת בניין". כך טענו הרוסים בהודעה שקרית.

הקהילות היהודיות באוקראינה פרסמו כי: "המידע על השימוש בבתי הכנסת באומן על ידי הצבא אינו נכון". גם על סמך התמונות שפורסמה למטרות פרובוקטיביות, ניכר כי שערי בית הכנסת סגורים ואיש לא נמצא בפנים". בית הכנסת המוזכר בהצהרה, שהוא השני בגודלו באוקראינה, נסגר מאחרי ראש השנה האחרון, ומאז לא נעשה בו שימוש.

שלומי אלישע סמנכ"ל ארגון הצלה אוקראינה אומר ל'בחדרי חרדים': "הפרסום של התעמולה הרוסית בעניין בתי הכנסת באוקראינה, שכביכול משמשים לבסיסים צבאיים, זהו שקר אחד ענק, למקומיים יש כבוד גדול לדת ולקהילות היהודיות, וגם כעת הם שומרים על בתי עלמין ונכסים עתיקים יהודיים".

מלחמת אוקראינה רוסיה יעקב ג'אן אומן בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד