כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
ידידו של פוטין

הרב בערל לאזר על הפלישה הרוסית: "זה סיוט"

הרב הראשי של רוסיה, הידוע כמקורב לנשיא פוטין, נמצא בין הפטיש לסדן, מצד אחד הוא חייב לגלות נאמנות לרוסיה, מצד שני יש גם אלפי יהודים באוקראינה שצריך לדאוג להם ולנסות למלט אותם מהקרבות

הרב בערל לאזר על הפלישה הרוסית: "זה סיוט"
הגאון רבי בערל לאזאר צילום: לוי נאזורב

הרב הראשי של רוסיה, הרב בערל לאזאר, הנחשב לידידו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מביע דאגה לגורל היהודים שנמצאים באזורי הלחימה, ומספר כי פעל מול השלטונות הרוסיים על מנת להגן עליהם ולשמור על המקומות הקדושים. כך מדווח חנן גרינווד ב'ישראל היום'.

הרב דיבר על המצב באוקראינה. "זה נורא ואיום מה שקורה, סיוט, אי אפשר להבין איך המדינות הללו הגיעו למצב הזה. בכל יום אנחנו מנסים לדבר על זה ולמצוא דרך לשלום. מהיום הראשון ניסינו לנצל את הקשרים שלנו על מנת לשמור על היהודים באוקראינה ועל המקומות הקדושים. יש דאגה ענקית ברוסיה על המצב באוקראינה, בין היתר מכיוון שיש לא מעט משפחות שחצי מהן נמצא באוקראינה והחצי השני ברוסיה. ההורים, האחים והאחיות של שלוחים ברוסיה גרים באוקראינה, וזה קשר שאי אפשר לנתק. אני בקשר יום יומי עם אנשים שם, רבנים, מכרים וידידים. אנחנו מנסים לעזור להם בשעת המצוקה הזו, מורלית, כלכלית, רוחנית וגשמית".

הרב אומר כי הרוסים מודעים לכך שלא מדובר בהבעת תמיכה פוליטית בצד כזה או אחר מצד הקהילות היהודיות. "אנחנו מאוד ברורים בעניין הזה. כרבנים וכמנהיגי קהילה, שלוחים של הרבי, אמרנו שהנושא הפוליטי הוא לא העבודה שלנו. אנחנו לא מבינים בזה, ומדובר בבזבוז כוחות וזמן שצריכים להיות מושקעים בעזרה ליהודים".

עוד אמר הרב ל'ישראל היום', "פוליטיקה אינה תעסוקה טובה ליהודי, ויש דברים אחרים שאנחנו צריכים לעשות, כמו להציל נפשות. אנו עוזרים לכל יהודי באשר הוא, ולא משנה איפה הוא נמצא. כולם מבינים את זה. אם היה לי בן באוקראינה לא הייתי עוזר לו כי יש בעיה בין שתי המדינות? אעשה הכל, וכך גם במצב הזה. הממשל מבין שאנחנו חייבים לעזור לאחים שלנו ועושים זאת מבלי להסתיר את זה, אנחנו לא נכנסים לשאלה של מי צודק ומי לא".

הרב לאזאר אומר כי פעילותם של שליחי חב"ד באוקראינה הינה הירואית, אך שהוא ורבנים נוספים בחב"ד הורו לחלקם לצאת, בשל הסיכון הרב. "היו מקרים של שלוחים שאמרנו להם בבירור שהם צריכים לעזוב את המקום. זה היה מאוד קשה להם, כי הם בנו קהילה מאפס במשך שלושים שנה ויותר, ויום אחד אמרו להם לקחת תיק יד ולעזוב את מקום השליחות. אין ספק שהרבנים הפגינו גבורה משמעותית, אבל בערים מסוימות זה הגיע למצב שהם חייבים לעזוב".

 

פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה בערל לאזאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד