כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לצד הדיון הציבורי

התנגדות מהקואליציה לקריאת רה"מ: "ראינו מקרים שזה נגמר רע"

קריאתו של ראש הממשלה נפתלי בנט להרחיב את מעגל האזרחים נושאי הנשק, מעוררת התנגדות. כך למשל חברת הכנסת מטעם העבודה שבחרה לפרסם את דעתה בפומבי: "ראינו המון מקרים שזה נגמר רע"

ראש הממשלה נפתלי בנט
ראש הממשלה נפתלי בנט צילום: srael Sellem/POOL

קריאתו של ראש הממשלה נפתלי בנט לאזרחים, לשאת נשק בימים אלה - לא מקובלת על כל מרכיבי הקואליציה. ויש מי שמעז לצאת נגד הקריאה באופן פומבי בטענה כי נשק בידי אזרחים עלול להסתיים רע.

אמש, קודם הקבינט פרסם ראש הממשלה נפתלי בנט הודעה מצולמת בה קרא לאזרחים: "מי שיש לו רישיון לנשק - זה הזמן לשאת אותו", זאת לצד החלטות נוספות בתוספת כוח אדם במשטרה, הקמת פלוגה חדשה משותפת לצה"ל ולמג"ב והנחייה לכוחות הביטחון לחקור כל מי שהיה לו אי פעם קשר לדאעש, "להגיע אליהם ולבצע כל פעולה נדרשת - כולל מעצר מנע", אמר בנט.

קריאתו של בנט לאזרחים לשאת נשק התקבלה בהפתעה בקרב חלק מגורמי הביטחון, כך חברת ועדת חוץ וביטחון חברת הכנסת אמילי מואטי (העבודה) התנגדה למהלך, "בני אדם במדינה ריבונית לא צריכים להסתובב עם נשק - ראינו המון מקרים שזה נגמר רע, לא בכדי השגת רישיון היא תהליך ארוך". תוך שהיא מדגישה, "אינני תומכת בקריאה הזאת".

בכלל, קריאתו של בנט עוררה דיון האם על הציבור לקחת אחריות למצב הביטחוני הקשה, ולא להשאיר את האחריות בידי מערכות הביטחון, מנגד היו מי שסברו כי זה הליך מבורך שכן בכל מקרה אין אפשרות להציב איש ביטחון בכל רחוב כך שבמקרה כזה החזקת נשק בידי האזרחים יכולה להועיל כמו שראינו רק בשבוע שעבר בפיגוע בבאר שבע.

אמילי מואטי נשק גל טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד