ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
לקראת גל טרור משמעותי?

הפרשן לענייני ערבים: "הפלסטינים רואים את ישראל חלשה ומבליגה"

הפרשן לענייני ערבים, צבי יחזקאלי מזהיר מפני גל טרור משמעותי יותר: "אנחנו מאפשרים את זה" | יחזקאלי הוסיף: "גנץ נותן לפלסטינים את מקסימום ההקלות ואנו רואים גל טרור"

הפרשן לענייני ערבים: "הפלסטינים רואים את ישראל חלשה ומבליגה"
צעדה בג'נין. אילוסטרציה צילום: נאסר אשתיה, פלאש 90

בתוך שבוע אירעו 3 פיגועים ונרצחו 11 אזרחים. והאחרון הוא הקשה ביותר, אירע פיגוע ירי קטלני ברחובות בני ברק על ידי מחבל, תושב השטחים אשר מוכר למערכת בעקבות עברו, ובהמשך אותרו ונעצרו שני מפגעים נוספים. סביב המצב המתוח במדינה, גולן יוכפז וענת דוידוב שוחחו ב־103fm עם צבי יחזקאלי ('חדשות 13') שטין כי ישראל חייבת להתכונן לגל טרור משמעותי יותר.

"אני מדבר פה מתוך הפקת לקחים", הכריז יחזקאלי בפתח דבריו, והסביר: "מה שקורה היום על המסך שלנו זה המצב הבא - הרשות הפלסטינית הוקמה על ידי ישראל. בני גנץ הוא שר הביטחון והוא נותן לפלסטינים את המקסימום הקלות שאי פעם נראו בשטחים ואנחנו מקבלים פה גל טרור. אנחנו את הרשות הפלסטינית לא בנינו אחרי חומת מגן כיישות שהיא לא עוינת כמו שהיא הייתה בתקופה ערפאת אבל היא המשיכה להיות. לכו לחינוך, לדיבור בבתים, לרשתות החברתיות. אני לא קונה גינויים, אני רואה חינוך. אני רואה את הסוכריות בג'נין, את תהלוכת המכוניות בשכם ובחברון. כל אלו שחילקו סוכריות יוצאים לעבוד בישראל, הם נסמכים עלינו. איפה המקל שלנו בהקשר הזה?"

 

בהמשך, התייחס יחזקאלי לשאלה מדוע דווקא עכשיו מתרחש גל הטרור האימתני ברחבי המדינה: "התשובה שבדרך כלל היא נכונה במזרח התיכון היא אפשרו - אנחנו מאפשרים את זה. זה כמו ציור ילדים שיש בו נקודות, הנקודות הן כאלו - ישראל לקחה החלטה לפתוח את רצועת עזה ולא להתכתש עם העזתים וללכת על הקלות. ישראל לקחה החלטה להחיות את הרשות הפלסטינית ולגדל שם הנהגה אלטרנטיבית. ישראל לקחה החלטה שהיא כרגע נותנת לפלסטינים מקסימום והיא מכילה את הטרור הקטן של הדקירות והסכינים".

"מצד שני, הפלסטינים לאחר שומר חומות, במיוחד גם ערביי ישראל, מבינים שישראל בנקודת חולשה. זו המשילות בנגב, היכולת להפעיל טרור ולקבל את הדברים שהם מקבלים. הדבר האחרון הוא החמאס, הוא מפמפם לאנשים, זו לא רק הסתה", טען, והוסיף: "יש להם סיפור שבשנת 2022 אחד מבכירי החמאס כתב ספר 'סופה של ישראל זה הרמאדן האחרון'. יש תדר בהנהגות, גם בהנהגת חמאס ואפילו בהנהגת פת"ח וגם בהנהגה של התנועה האסלאמית בישראל תדר שאומר 'לא נגיד לכם לקחת נשק אבל תבינו את המסר - ישראל מאפשרת', והנה זה קורה. ללכת למלך עבדאללה לבקש ממנו לרסן? הוא לא גורם, הוא בכלל לא יכול לרסן את השטח ואין גורם שיכול לרסן את השטח. זו עבודה שלנו".

גל טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד