כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

נערכים לכל תרחיש • תרגיל ענק של פיקוד העורף

האיומים הסוריים גוברים וצה"ל נערך לכל תרחיש • היום החל תרגיל גדול של פיקוד העורף והבוקר והערב הושמעה אזעקה נוספת • התרגיל ימשך עד יום רביעי

נערכים לכל תרחיש • תרגיל ענק של פיקוד העורף

תרגיל העורף הלאומי של ישראל התחיל היום (שני) וימשך 3 ימים עד יום רביעי. בתרגיל ישתתפו פיקוד העורף, המשרד להגנת העורף, רשות החירום הלאומית (רח"ל), הרשויות המקומיות, משרדי ממשלה שונים, ארגוני הביטחון וההצלה, מערכת החינוך וגופים ציבוריים ופרטיים.

במוקד תרגיל "נקודת מפנה" השנה, הוחלט לתרגל את מוכנות העורף לאירוע בלתי קונבנציונאלי ואת הקשר עם הרשויות המקומיות ומוכנותן לחירום. במהלך התרגיל יתורגלו המטה והשטח בתרחישים שונים ברחבי הארץ, שיופעלו על-ידי פיקוד העורף והמשרד להגנת העורף.

במסגרת התרגיל, בשעה 12:30 נשמעה אזעקת תרגול בת דקה וחצי ברחבי הארץ ואזעקת תרגול נוספת בשעה 19:05.

בימים שלישי ורביעי תורגש תנועה ערה של רכבי משטרה וכוחות ביטחון בכבישים.

גורמים ביישובי הדרום טענו כי השמעת אזעקות סרק מנוגדת להמלצות הגורמים המקצועיים, וגורמת נזק לילדים החיים באזור. אמש (ראשון) הוחלט כי לא תושמע היום אזעקה במהלך תרגיל פיקוד העורף ביישובי עוטף עזה.

מדובר צה"ל נמסר כי "לאור פניית הרשויות המקומיות ולאחר הערכת מצב בצה"ל הוחלט כי בישובים הסמוכים לגדר רצועת עזה בטווח של בין 0-7 ק"מ לא תופעל התרעה ברדיו האזורי במסגרת התרגיל. ההתרעה בסלולר ובביפר תפעל כבשאר הארץ".

התרגיל, המתקיים זו השנה השביעית, תוכנן מראש כחלק מגרף האימונים לשנת 2013 ועל בנייתו שקדה בחודשים האחרונים מנהלת לאומית בשיתוף גורמים שונים. התרגיל מהווה הזדמנות שנתית נוספת להכנת כלל הציבור למצבי חירום, לבחינת המערכות השונות, התיאום הבין-ארגוני ושיפור ההיערכות והמענה להתגוננות העורף בחירום.

פיקוד העורף יפעיל ביומו הראשון של התרגיל את פרויקט "מסר אישי", במסגרתו תיבחן מערכת ההתרעה במסרונים אשר ישלחו שירות למכשירים הניידים. על כן, ייתכן כי יתקבלו מסרונים בכל רחבי הארץ בשעות האזעקה. במסגרת התרגיל יתורגלו מוסדות חינוך וגני ילדים ברחבי הארץ והתלמידים יתרגלו כניסה למרחבים המוגנים. בעת האזעקה יתרגלו גם בסיסי צה"ל, משרדי ממשלה ומוסדות ציבור את הכניסה למרחבים מוגנים.

יש לשתף פעולה עם התרגיל ולהישמע להנחיות פיקוד העורף: עם הישמע האזעקה, מתבקשים תושבי המדינה לתרגל כניסה למרחב המוגן, שנבחר מראש, על-פי זמן הכניסה למיגון העומד לרשותם- בבית, במקום העבודה או בכל מבנה בו ישהו. במידה ואין אפשרות להיכנס למרחב המוגן בזמן אזעקת התרגול: יש להיכנס למרחב הבטוח ביותר בקרבת מקום ולשהות בו במשך 10 דקות. הנחיות פיקוד העורף הוכחו בעבר כמצילות חיים, יש להישמע להן.

יש להדגיש כי כלל השירותים החיוניים במשק, לרבות בתי חולים, ימשכו כסדרם וכך גם כנסים ואירועים המוניים. תנועת כלי רכב, פרטית וציבורית, תימשך כסדרה גם בהישמע האזעקה (לא תתבצע הפרעה לתנועה, אך יש להישמע להנחיות פיקוד העורף בזמן נסיעה ברכב).

בכל הקשור לקשיים ותקלות בשמיעת האזעקה- יש לפנות למרכז המידע של פיקוד העורף בטלפון 1207. בנושאים הקשורים למקלטים משותפים וציבוריים- יש לפנות למוקדי המידע העירונים.
תרגיל אזעקה עורף סוריה מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד