כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ימים על ימי מלך

כך התקבל מרן האדמו"ר רבי בנימין נתניהו שליט"א בבני ברק // דעה

מדוע מאות מתושבי בני ברק העניקו ליו"ר הליכוד והאופוזיציה, בנימין נתניהו, כבוד שאפילו גדולי ישראל לא מקבלים? כהכרת הטוב על קיצוץ הקצבאות ב-2003? כהערכה לחילול יום כיפור, ארוחה במסעדת חזיר והכחשת קיומו של אלוקים?

כך התקבל מרן האדמו"ר רבי בנימין נתניהו שליט"א בבני ברק // דעה
בנימין נתניהו בכנסת צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בנימין נתניהו התקבל אתמול (רביעי) בבני ברק בכבוד נדיר. כבוד בסדר גודל שחריג גם ביחס לכבוד אליו זוכים גדולי האדמו"רים וראשי הישיבות, בעיר התורה והחסידות. וזו כבר הפעם השנייה, במהלך השבועיים האחרונים, בה נתניהו מתקבל בכבוד גדול בבני ברק. כזכור, גם לאחר פטירת הגאון רבי חיים קנייבסקי זצ"ל, מאות צעירים פצחו בשירה אדירה לכבודו של "מנהיג ישראל' שהגיע להצטלם ליד מיטת שר התורה זיע"א.

מאות אברכים, נשים צדקניות ותשב"ר נצמדו אל חלונות הבתים, גדשו את המרפסות ושטפו את הרחובות, במטרה לחזות ב"פוליטיקאי הדגול" שהתקבל לקול שירת "היידה ביבי" ו"ביבי מלך ישראל" - בפרפרזה למילים שנכתבו על המלך האמיתי של העם היהודי, "דוד מלך ישראל".

ההבדל בין נתניהו לבן גביר

הייתה עוד אישיות פוליטית שקיבלה כבוד גדול בעיר. גם השבוע וגם לאחר פטירת הרב קנייבסקי זצ"ל. קוראים לה איתמר בן גביר. יו"ר 'עצמה יהודית' אמנם לא זכה ל"קבלת פנים" ברמה של יו"ר הליכוד, אך גם הוא זכה לאהדה לא מבוטלת.

אך בשונה מנתניהו - בן גביר מאמין באלוקים, שומר תורה ומצוות ויוצא להגנת הציבור החרדי בכל הזדמנות שנקרית בדרכו.

זה ליברמן או נתניהו?

האם מאות המעריצים ששרו לנתניהו בבני ברק שכחו כי אותו נתניהו התעלל בהם ובהוריהם בשנת 2003, כשקיצץ דרמטית את הקצבאות לילדים ואפילו לא הניד עפעף לקול זעקת אלפי משפחות שאיבדו את פת לחמם?

"אנחנו מרגילים אוכלוסיות שלמות להיות סמוכים לשולחן הממשלה. הם וילדיהם ואחר כך נכדיהם. לא לעבוד, להתרגל לקבל". נשמע משפט שנאמר על ידי איווט ליברמן, נכון? אבל לא. מדובר בציטוט מנאום רטורי של בנימין נתניהו בשנת 2004, נגד הציבור החרדי.

'שותף טבעי' שמזעיק דתי ביום כיפור

נתניהו מגדיר את עצמו כ'שותף טבעי' של החרדים. רבים במגזר החרדי רואים בו "יהודי עם לב חם למסורת". אבל... בנימין נתניהו לא ראה את 'השותפים הטבעיים' שלו ממטר. כך למשל כאשר חילל שבת בפרהסיה (כולל הודעות יח"צ לתקשורת); כאשר הוא סעד במסעדת חזיר במהלך ביקור מדיני בארה"ב; בזמן שהזמין חשמלאי לעבוד בביתו ביום כיפור; ובעת שהזעיק את רון דרמר, אדם דתי, לכתוב נאומים ביום כיפור ובראש השנה.

ובעצם, נתניהו לא 'חם' למסורת, אפילו לא רק 'רחוק' מהמסורת היהודית - הוא בכלל מכחיש את קיומו של אלוקים. "ביבי סיפר לי קרוב לשעתיים שהעולם נברא על ידי איזה מפץ ושאין אלוקים בכלל (עפ"ל). זה היה מזעזע אבל מרתק" רח"ל, כך סיפר פעמיים רוני מאנה, מי שהיה חברם הקרוב של בני הזוג נתניהו.

"לא מתערבים בחיים האישיים"

"אנחנו לא מתערבים בחיים האישיים של נתניהו. תכל'ס, בעשור האחרון הוא השתנה ודאג לחרדים". זו טענה שחוזרת על עצמה שוב ושוב בקרב תומכים של נתניהו במגזר החרדי, המבקשים ללמוד עליו זכות.

נתניהו דואג לחרדים, או לעצמו?

האם נתניהו אכן "אוהב ודואג" לחרדים? היועץ האסטרטגי ישראל בכר, מי שהביא את הניצחון לנתניהו בשנת 2009 באמצעות "אסטרטגיית הגושים", סיפר בראיון לפני מספר שנים על השיחות שלו עם נתניהו בחודשים שלפני הבחירות הגורליות הללו. "אני אמרתי לו", תיאר בכר את שיחתו עם נתניהו, "תראה, בלי החרדים אנחנו לא מגיעים לראשות הממשלה. שיהיה ברור". בכר סיפר כי התגובה הראשונית של נתניהו הייתה: "אני לא נותן קצבאות. אני מעדיף לא להיות ראש ממשלה, ואני לא נותן קצבאות עוד פעם".

כן, כן. נתניהו "הרחום והחנון" אמר שהוא מוכן לוותר על ראשות הממשלה - העיקר לא לעזור קצת למשפחות חרדיות הברוכות בילדים.

רק כעבור תקופה, נתניהו אמר ליועצו: "טוב, צריכים לפתור את העניין". בכר סיים: "ואכן, העניין נפתר". הסוף ידוע - החרדים הצטרפו לממשלת נתניהו, קיבלו בעיטה חזקה כעבור ארבע שנים ב-2013, לא למדו לקח ושוב פעם הצטרפו אליו ב-2015.

אבל החל מ-2015, השותפות כבר הפכה להיות הערצה עיוורת. עד כדי כך שבחודשים אלה החרדים יושבים בספסלי האופוזיציה, כאובים על הגזירות והרפורמות המסוכנות בתחומי הכשרות והגיור - והכול, בגלל "הדבקות וההתקשרות" למרן האדמו"ר רבי בנימין נתניהו שליט"א.

ביבי נתניהו חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 124 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד