כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מאבקי השבת חוזרים

לקראת עימות בבירה: סיעת ש"ס בי-ם נגד פתיחת הקאנטרי בשבת

הבחירות לרשויות המוניציפליות כבר נראות בקצה האופק והמפלגות השונות שבות לחדד מסרים לקהל בוחריהן | בחזית הירושלמית מתפתח מאבק חדש, כאשר סיעת ש"ס מתנגדת לפתיחת בריכה באחת השכונות מחשש להפעלתה בשבת | כיצד ינהג ראש העיר ואיך יגיבו התומכים?

לקראת עימות בבירה: סיעת ש"ס בי-ם נגד פתיחת הקאנטרי בשבת
כיכר ספרא צילום: פלאש 90

סערת חילולי השבת חוזרת לבירה: הנושא שהיה על שולחנם של הנציגים החרדים בזמן כהונתו של ראש העיר לשעבר ח"כ ניר ברקת, הושתק מאז החלפתו וכניסת ראה"ע הנוכחי משה ליאון לתפקיד, וככל הנראה כעת, אולי כהקדמה לבחירות הקרובות, מאבקי השבת בעיר חוזרים לסדר היום עם כותרת על סערה חדשה.

בתקופה האחרונה הושלמה הקמת מרכז הקאנטרי בשכונת הר חומה בירושלים. בקרב תושבי השכונה שברובה מסורתית ושומרת שבת נרשמה מחלוקת האם לפתוח את המתחם בשבת. עיריית ירושלים הודיעה כי בכל מקרה הבריכה במקום תפעל בדומה להפעלת בריכות בשאר השכונות.

"ככל הבריכות בעיר", נמסר מעיריית ירושלים לאתר mynet, "גם הבריכה בשכונת חומת שמואל תפעל על פי עיקרון השמירה על הסטטוס קוו ועל פי החוק, אשר אינו מאפשר אי מתן מענה לכלל התושבים. לפיכך, בדומה למתחמים אחרים בעיר, הבריכה תהיה פתוחה בשבתות ובחגים ותהיה חלוקה בין שעות מעורבות אל מול שעות מופרדות".

ההודעה הצליחה להוציא את ש"ס למאבק פומבי, שם נועדו חברי המועצה מהסיעה צביקה כהן, אברהם בצלאל, חיים כהן וצביקה אסולין, בימים האחרונים עם גדולי התורה, שוחחו עימם ארוכות בעניין שמירת ערכי היהדות בירושלים פלטרין של מלך, והביעו חשש כבד כי הקאנטרי עשוי לפתוח את שעריו בשבת.

רבני המפלגה ובראשם נשיא המועצת הגר"ש כהן הורו להם להתנגד ולפעול כי המתחם יישאר סגור לחלוטין בשבת. אי לכך, נציגי ש"ס בעירייה צפויים להתנגד לפרסום המכרז בוועדות העירוניות, אילו לא ייכלל בו במפורש האיסור על פתיחת המקום בשבת כמובא בחוק העזר העירוני.
 
נציגי ש"ס בירושלים אומרים כי פתיחת הבריכה בשבת היא הפרה בוטה של הסטטוס קוו ובניגוד גמור לחוק העזר העירוני האוסר פתיחת בריכות בשבת. "לא יעלה על הדעת שמאן דהוא יחשוב על שמץ של רעיון להביא בעקיפין לידי חילולי שבת בעיר ירושלים, אנו נאבק בכל האמצעים העומדים לרשותנו לסכל כל כוונה כזו. כולנו מאוחדים במאבק למען השבת, ואף ראש העיר מר משה ליאון ששבת קודש יקרה לליבו עד מאד לא ייתן לזה יד", טוענים בש"ס.
 
העימות הזה על שמירת השבת עלול להוביל לעימות בעיר, ושמא אף בתוך הקואליציה שלא ראתה עימותים פומביים בנושאי השבת זה זמן רב. ככל שהבחירות קרבות ירצו הסיעות משתי הקצוות לחדד את עמדותיהן ולקרוץ לקהל בוחריהן, כאשר בעוד החרדים יעמדו על רגליהם האחוריות ויפעלו נגד הפעלת המקום בשבת, שאר המפלגות יבקשו ויתעקשו דווקא לפתוח, מי שיאלץ להכריע בסופו של דבר הוא ראש העיר שבעצמו רוצה להגיע לבחירות כשגם הדתיים וגם החילונים מרוצים מתפקודו.

עיריית ירושלים בריכה מחללת שבת ש"ס משה ליאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד