כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הקנאים נגד ת"ת המשפיע החסידי: מלמד אנגלית

קבוצת סיקריקים הפגינה נגד תלמוד-תורה 'קדושת התורה - סדיגורא' בירושלים המשלב אנגלית בתוכנית לימודיו • מנהלי המוסד: "פועלים בהוראת האדמו"ר והגרמ"צ זילברברג"

רבי צבי מאיר זילברברג. צילום ארכיון: משה גולדשטיין
רבי צבי מאיר זילברברג. צילום ארכיון: משה גולדשטיין

אתמול (א') בשעות הצהרים הגיעה קבוצה של כ-15 סיקריקים לצומת הרחובות שמואל הנביא ויחזקאל במרכז העיר בירושלים, כדי להפגין נגד תלמוד-תורה 'קדושת התורה'. הסיבה למחאה: שילוב לימודי אנגלית בתלמוד-תורה.

הת"ת מתנהל בהכוונת המשפיע הרה"צ רבי צבי מאיר זילברברג, וסדרי הלימודים מנוהלים בשיטת 'זכרו'. הת"ת נחשב לבעל ההספק הלימודי הגבוה ביותר בירושלים, כשרבים מטובי המשפחות החסידיות בבירה מתדפקות על שעריו.

לפני מספר שנים העבירו מוסדות סדיגורא את מבנה הת"ת שלהם שנסגר - לשימוש הת"ת, אך הוסיפו לת"ת את השם 'סדיגורא'. כנשיא כבוד משמש האדמו"ר מסדיגורא.

הת"ת נכנס לנעלי עמותת ת"ת סדיגורא, כשבהתאם לרישומי העבר של סדיגורא, הוא אינו מוסד פטור, אלא מוכר שאינו רשמי. כתוצאה מכך מחוייב הת"ת ללמד אנגלית, ועל פי הכוונת הגרצ"מ והאדמו"ר מסדיגורא, אכן הילדים לומדים אנגלית.

עובדה זו היא לצנינים עבור הסיקריקים שהגיעו להפגין נגד הת"ת. זאת בזמן שכל לימודי הת"ת מכוונים על ידי גדולי ישראל ובהתאם להוראותיהם.

ההערצה הרבה לה זוכה הגרצ"מ זילברברג בכל שכבות הציבור, הובילה להסתייגות מהמפגינים, ותומכים בסביבתו של הגרצ"מ אומרים לנו, כי הם מתכננים עצרת מחאה על ביזוי כבוד התורה.

גורם המקורב להנהלת התלמוד תורה מסר ל'בחדרי חרדים', כי מנהלי החיידר הורו למלמדים שלא להתייחס להפגנות ולהמשיך את הלימודים כרגיל.
צבי מאיר זילברברג קדושת התורה תלמוד תורה סאדיגורא אנגלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד