כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לאחר מו"מ אינטנסיבי

נחתם הסכם עם אוזבקיסטן שיאפשר הבאת עובדים סיעודיים לארץ

ישראל חתמה על מסמך הבנות שיהווה בסיס לחתימה על הסכם בילטרלי עם הממשלה באוזבקיסטן לגיוס עובדי סיעוד ביתי | בישראל ישנם אלפי עובדים אוזבקיים בענף הסיעוד והסכם בילטרלי יאפשר גיוס עובדים מקצועיים, במסגרת מפוקחת ומבוקרת

נחתם הסכם עם אוזבקיסטן שיאפשר הבאת עובדים סיעודיים לארץ
ההורה חלה והפך לסיעודי צילום: pixsabay

באוזבקיסטן נחתם מסמך הבנות לקידום חתימה על הסכם בילטראלי בין המדינות: משלחת משותפת לרשות האוכלוסין וההגירה, משרד החוץ וזרוע העבודה במשרד הכלכלה חתמה אמש (רביעי) מול מקביליה האוזבקיים על מסמך הבנות שיהווה בסיס לחתימה על הסכם בילטראלי עם הממשלה באוזבקיסטן לגיוס עובדי סיעוד ביתי.

המשלחת שיצאה לאוזבקיסטן בתחילת השבוע, ניהלה מו"מ אינטנסיבי לקראת גיבוש הסכם בילטראלי, סיירה במרכזי הכשרה של העובדים, וערכה פגישות עם הרשויות.

בישראל ישנם כ-9,500 עובדים אוזבקיים בענף הסיעוד והסכם בילטרלי יאפשר גיוס עובדים מקצועיים, במסגרת מפוקחת ומבוקרת. 

המשלחת לוותה כל העת על ידי שגרירות ישראל באוזבקיסטן וכאמור אתמול נחתם מסמך ההבנות בין הצדדים.

מילה על יחסים בילטרליים: הדבר מתקיים כאשר מדינות מכירות אחת בשנייה כמדינות ריבוניות ומסכימות על כינון יחסים דיפלומטיים ביניהן. בפועל, הן מחליפות ביניהן נציגים דיפלומטיים, כגון שגרירים, או מקיימות הסכמים בילטרליים שנוגעים או מחייבים את שני הצדדים באופן הדדי. הסכמים כלכליים, כמו הסכמי סחר חופשי או הסכמים להגנה על משקיעים נחתמים על ידי שתי מדינות, הם דוגמה שכיחה לבילטרליות. 

 

עובדי סיעוד הסכם ישראל אוזבקיסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד