כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
נסוגים מצ'רנוביל

חיילים רוסים מטופלים בבלארוס בחשד להרעלת קרינה

לאחר שעובדי תחנת הכוח הגרעיני בצ'רנוביל - אוקראינה נשבו על ידי הרוסים שהשתלטו על התחנה, החיילים הרוסים חטפו קרינה ואושפזו בבית חולים בבלארוס. דווח כי לחיילים לא היה ציוד מתאים נגד קרינה

חיילים רוסים מטופלים בבלארוס בחשד להרעלת קרינה
הטנקים הרוסים במטווח צילום: צילום מסך

חיילים רוסים שהיו בכור הגרעיני בצ'רנוביל, מטופלים בשל מחלת קרינה בבלארוס, כך טוען עובד בסוכנות האוקראינית המפקחת על המקום. ירוסלב ימליאננקו אמר אתמול (רביעי) כי "קבוצות של רוסים נלקחו לטיפול במרכז לרפואת קרינה בלארוסית בעיר גומל".

ה'דיילי מייל' מדווח, כי עובדי תחנת הכוח הגרעינית אמרו שהגעתם של חיילים רוסים לצ'רנוביל ללא ציוד נגד קרינה, כאשר כוחות מוסקבה תפסו את המקום בחודש שעבר, "הייתה אובדנית". החיילים הרוסים נשלחו לשם על ידי פוטין כצאן לטבח

לפחות שבע קבוצות של חיילים רוסים הגיעו השבוע למרכז המדעי לרפואת קרינה ואקולוגיה בעיר גומל, כך לפי הדיווח בערוץ חדשות בלארוסי בטלגרם. ימליאננקו אמר שהרוסים חלו בגלל שלא מילאו אחר ההוראות של הכור הגרעיני בצ'רנוביל, האזור הרעיל מאוד שמסביב ידוע בשם 'היער האדום'.

"עם מודיעין מינימלי בפיקוד או הכנה נכונה של החיילים, ניתן היה למנוע את ההשלכות הללו", אמר. עובדים באתר השבוע אמרו כי חיילים רוסים בחודש שעבר נסעו ללא ציוד מגן דרך ה'יער האדום', וספגו 'ענני אבק רדיואקטיבי' שעשויים לגרום לקרינה פנימית בגופם.

שני עובדים אוקראינים ששוחחו עם סוכנות הידיעות רויטרס, היו בתפקיד בכור כאשר טנקים רוסיים נכנסו לצ'רנוביל ב-24 בפברואר והשתלטו על האתר, שבו הצוות האוקראני עדיין היה אחראי לאחסנה בטוחה של דלק גרעיני.

שני העובדים אמרו שהם היו עדים לטנקים רוסיים וכלי רכב משוריינים אחרים שנעו ב'יער האדום', שהוא החלק המזוהם רדיואקטיבית באזור סביב צ'רנוביל, כ-100 קילומטרים צפונית לקייב.

האתר קיבל את שמו כאשר עשרות קילומטרים רבועים של עצי אורן הפכו לאדומים לאחר שספגו קרינה מהפיצוץ ב-1986, אחד מהאסונות הגרעיניים החמורים בעולם. אזור עצום מסביב לצ'רנוביל חסום לכניסה למי שלא עובד שם או שיש לו אישור מיוחד, אבל היער האדום נחשב למזוהם עד כדי כך שאפילו עובדי המפעל הגרעיני אינם מורשים להגיע אליו.

"שיירה גדולה של כלי רכב צבאיים נסעה לאורך כביש ממש מאחורי המתקן שלנו והכביש הזה חולף על פני היער האדום", אמר אחד המקורות. "השיירה גרמה לאבק רב, וחיישני בטיחות קרינה רבים הראו רמות חריגה", אמר. אתמול פקידי צבא ארה"ב אמרו כי הכוחות הרוסיים החלו לצאת מאתר הכוח הגרעיני בצ'רנוביל, מצפון לקייב. "אנחנו חושבים שהם עוזבים, אני לא יכול להגיד לך שכולם נעלמו", אמר פקיד הגנה אמריקאי בעילום שם.

מלחמת אוקראינה רוסיה כור גרעיני קרינה בלארוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד