כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
פיגוע אנטישמי בצל המלחמה

ראש קהילה יהודית באוקראינה נדקר שלוש פעמים

ראש קהילה יהודית בעיר איוואנו-פרנקיבסק באוקראינה, נדקר שלוש פעמים בסכין. בזמן הדקירה הפוגע קרא לעברו מילים אנטישמיות 

ראש קהילה יהודית באוקראינה נדקר שלוש פעמים
סכין. אילוסטרציה צילום: unsplash

פיגוע דקירה במרכז המר איוואנו-פרנקיבסק במערב אוקראינה. ראש הקהילה היהודית, איגור פרלמן, הותקף על ידי אנטישמי שביצע פיגוע דקירה מלווה בקריאות אנטישמיות רבות. התוקף דקר שלוש פעמים את ראש הקהילה תוך שהוא צועק קריאות אנטישמיות בפני עדים רבים.

זהות התוקף ידועה, כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים. מטעם הקהילה היהודית המאוחדת של אוקראינה נמסר, כי הם "מאחלים לאיגור פרלמן החלמה מהירה".

בשעה האחרונה דווח כי התוקף נעצר, ונפתחו נגדו הליכים פליליים במסגרת החוק הפלילי של אוקראינה. הפיגוע התרחש במהלך חלוקת אוכל לנזקקים. הקרבן קיבל טיפול רפואי שכלל תפירות, ומצבו יציב.

תקיפות פיזיות אנטישמיות באוקראינה הן דבר נדיר, התקיפה האנטישמית האחרונה באוקראינה הייתה באוקטובר שנה שעברה, גוי אנטישמי פרץ לבית בו מתגורר יהודי בעיר אומן ותקף את המשפחה באלימות, תוך שהוא שהוא צועק לעברו, "חבל שהיטלר לא חיסל אתכם" ואמירות אנטישמיות נוספות.

שלומי אלישע מעסקני וראש ארגון 'שמירה' באומן, אמר אז ל'בחדרי חרדים', כי "מדובר באירוע חריג ששיכור התנפל על משפחה יהודית שמתגוררת סמוך לביתו, יש לציין כי המשטרה המקומית הגיבה באופן מיידי והגיעה מאד מהר ועצרה אותו, השוטרים האריכו את מעצרו, המשטרה המקומית מגלה אפס סובלנות למקרים אלו ומטפלת בהם ביד קשה".

אוקראינה פיגוע דקירה תקיפה אנטישמית קהילה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד