י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ממשלה מעופפת

כמחצית משרי הממשלה טסו לחו"ל בשבועיים האחרונים

כמעט מחצית משרי הממשלה שהו בחו"ל בשבועיים האחרונים, ונוצר עומס חריג על יחידת האבטחה במשרד רה"מ שאחראית על אבטחת השרים | הניסיון להפיל זאת על הפגרה בכנסת מגוחכת למדי מכיוון שמרבית השרים שנסעו אינם ח"כים ולא תלויים בעבודת הכנסת

כמחצית משרי הממשלה טסו לחו"ל בשבועיים האחרונים
מטוס בהמראה. אילוסטרציה צילום: P

רכבת אווירית: מאז שהוקמה הממשלה שרי ממשלת בנט-לפיד מרבים לטוס לחו"ל, ובשבועיים האחרונים הגיעו לשיא חדש - 14 נסיעות של חברי ממשלה בתוך שבועיים. העיתונאי טל שלו חשפה בוואלה! כי ריבוי הנסיעות מייצר בשבועיים האחרונים עומס חריג על יחידת האבטחה "מגן" במשרד ראש הממשלה, שמאבטחת את הטיסות והביקורים הרשמיים של השרים בחו"ל.

על פי הפרסום ב'וואלה' עולה כי בשבועיים האחרונים - לפחות 13 שרים היו בנסיעה רשמית לחו"ל, ועוד סגן שר. מדובר בכמעט מחצית משרי הממשלה, שנסעו בתקופה מאוד קצרה וקצובה, ולכל אחד מהם הוצמד צוות אבטחה מטעם יחידת מגן במשרד ראש הממשלה.

היחידה, שאמונה בשגרה על אבטחת השרים שאינם סמלי שלטון, ראשי ממשלה לשעבר, ובני משפחת ראש הממשלה, נדרשה להקצות כוח אדם לאבטחת כל הטיסות הללו, בהיקפים גדולים באופן משמעותי ממה שהיא נדרשת בשגרה.

בתוכנית הרדיו של אראל סג"ל ב103FM בה מתארחת כתבת 'וואלה' טל שלו, מידי יום חמישי, שוחחו השניים על הטיסות התדירות מדי של חברי הממשלה לחו"ל בעת האחרונה. שלו הדגישה: "רוב השרים שנסעו הם אפילו לא חברי כנסת. השר מתן כהנא בארצות הברית בפעם השנייה בתוך פחות משנה. במשרד ראש הממשלה אמרו שהם מתמודדים עם כל העומס והכחישו, אבל כשמסתכלים על המספרים יש עומס. יש תחושה שאין בעל בית". 

בתגובה, השיב סג"ל: "יש פה תקשורת מלטפת שמהדהדת את המסרים של הממשלה ולא תוקפת. איפה אתה שר האוצר? מה עם העצמאים?". 

 

שרי ממשלה טיסות ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד