י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
יגביר את הפחד

המפכ"ל לשעבר נגד הרמטכ"ל: אסור להכניס צבא לרחובות הערים

ברקע החלטת שר הביטחון גנץ והרמטכ"ל כוכבי, לפיה הצבא יציע סיוע נרחב למשטרה, התייחס המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך להחלטה וביקר אותה קשות: "הסיסמא הזאת של ה'צבא יושיע' היא לא רלוונטית"

המפכ"ל לשעבר נגד הרמטכ"ל: אסור להכניס צבא לרחובות הערים
צללית. חיילים צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך, התייחס היום (רביעי) בוועידת איגוד התאגידים העירוניים באילת לרצף הפיגועים, והזהיר: "אבוי לנו להכניס צבא לרחובות ישראל, הצבא לא זה שיושיע מפני הטרור בערים. המשטרה קטנה על מידותיה".

לדבריו, "יש לפעול בתוך שטחי יהודה ושומרון לסכל טרור שמגיע גם משם, ולטפל בגדר שהיא מוזנחת בצורה בלתי רגילה. הסיסמא הזאת של ה'צבא יושיע' היא סיסמא לא רלוונטית, המשטרה אמנם קטנה על מידותיה, אבל המענה הוא בשום פנים ואופן לא הסיוע של הצבא".

על פי הדיווח ב'מעריב', דברי אלשיך נאמרו על רקע החלטת שר הביטחון בני גנץ, והרמטכ"ל אביב כוכבי, בה יציע הצבא סיוע נרחב למשטרה, במסגרתו יוקצו 15 פלוגות הכשרה מיחידות מיוחדות, שחלקן יסייעו בהגנה על מרחב התפר, וחלקן ייפרסו בערים מרכזיות. בנוסף, הוחלט על תגבור של 1,000 לוחמים בהכשרות לסיוע למשטרת ישראל במאמץ ביטחון הפנים.

הרמטכ"ל אמר על ההחלטה כי "צה"ל ערוך למגוון תרחישים ויפעל ככל שידרש לשמירה על שגרת חייהם של תושבי ישראל". לעומת זאת, במשטרה פחות אהבו את העניין: "זה בדיוק הפתרונות הזמניים שאנחנו לא מבקשים", אמרו, "תגבור של חיילים הוא טוב, אך הוכח לאורך השנים שפחות אפקטיבי. הם לא מיומנים בפעילות מול אוכלוסייה אזרחית ונוכחותם בערים דווקא תגביר את החשש בציבור. כן יש צורך ביישום תכנית המפכ"ל לחיזוק המשטרה ב-4,000 תקנים, כשאלה יגיעו, נוכל לגייס תוך כמה ימים אלף שוטרים".

רוני אלשיך גל הטרור פיגוע בבני ברק חיילים אביב כוכבי מבצע שובר גלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד