כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"לא יעלה על הדעת"

זעם: העירייה פרסמה פוסט תנחומים למשפחות המחבלים

‏העמוד הרשמי של עיריית אום אל פאחם פרסם פוסט תנחומים למשפחותיהם של המחבלים תושבי העיר שביצעו את הפיגוע הרצחני בחדרה | לחץ ציבורי הוביל למחיקת הפוסט, כאשר במקביל מנכ"ל המשרד חייג לראש העירייה והורה לו למחוק את הפוסט

זעם: העירייה פרסמה פוסט תנחומים למשפחות המחבלים
המחבלים בחדרה צילום: מצלמת אבטחה

עמוד הפייסבוק הרשמי של עיריית אום אל פחם פרסם היום (חמישי) פוסט שמביע תנחומים למשפחותיהם של המחבלים אימאן ואברהים אגבאריה, תושבי העיר שביצעו את הפיגוע הרצחני בחדרה ביום ראשון השבוע. בפוסט נכתב בין הייתר "שאללה ירחם עליהם".

פרסום הפוסט עורר זעם עצום בקרב הציבור בישראל שהופנה בעיקר שרת הפנים איילת שקד שבסמכותה לפטר את ראש העיר או לפחות לקרוא לו להסיר את הפוסט. לפי לשכת השרה, לאחר שזו הורתה למנכ"ל משרד הפנים להתקשר לראש עיריית אום אל פאחם ולהורות לו על הסרת הפוסט, הוא אכן נמחק והוסר. 

גורמים במשרד הפנים מסרו כי "לא יעלה על הדעת, שעירייה במדינה ישראל תנחם משפחות של מחבלים. זה פוסט חמור ומביש וטוב שהוא נמחק".

הודעת התנחומים בדף העירייה.

עם זאת בעיריית אום אל-פחם מסבירים כי יש נוהל שאנחנו מפרסמים הודעת ניחום לאחר פטירה של כל תושב בעיר. במקרה הזה הדוברות עבדה לפי הנוהל ללא הפעלת שיקול דעת ראוי ולכן הפוסט נמחק באופן מיידי לבקשת ראש העיר. כל מי שבודק את היסטוריית הפוסטים יוכל לראות שהעירייה מפרסמת באופן אוטומטי הודעות כאלו.

>>> כל הכתבות והעדכונים אודות הפיגוע בחדרה <<<

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הגיב לפרסום הפוסט וכתב: "משרד הפנים צריך לפטר את ראש עיריית אום אל פאחם. אבל איילת שקד תסתפק במחיקת הפוסט, פשוט כי אחרת עבאס יפיל את הממשלה והלך על קריירה הפוליטית שלה. זה למה לממשלה הזו אין שום יכולת להיאבק בטרור והכל מילים".

יש לציין, שראש עיריית אום אל פחם, ד"ר סמיר סובחי מאחמד, דווקא גינה את הפיגוע הרצחני השבוע בו נרצחו שני לוחמי מג"ב. בראיון ל'ערוץ כנסת' הוא הביע צער על הפיגוע וכי לדבריו הוא הרגיש רע ומדוכא, "לצערי הרב אני מקבל סטירה מצלצלת, הרגשה לא הכי נעימה שבעולם. מבחינתנו רצח זה רצח".

עוד הוסיף ראש העיר כי ‏"אנחנו נמצאים כאן בשביל לחיות ביחד ואחד לצד השני" וציין כי הוא נמצא בקשר עם ראש עיריית חדרה ועם ראש מועצה אזורית מנשה ע"מ לקיים פגישה משותפת בין כל ראשי הערים באזור". "אנחנו עם ואנשים של סובלנות" המשיך בדבריו, "אנחנו לא ניתן לקומץ להפריע לחיים המשותפים שלנו כאן באזור", סיים סמיר בנחרצות.

כאמור, הפיגוע הקשה שהתרחש ביום ראשון בעיר חדרה ארע כאשר שני המחבלים, ערבים ירדו מאוטובוס כשהם חמושים, חטפו נשק מחייל צה"ל והחלו לבצע ירי מאסיבי. בפיגוע נהרגו שני לוחמי מג"ב וכמה נפצעו בדרגות פציעה שונות.

 

שרת הפנים הפיגוע בחדרה אום אל פאחם פוסט פייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד