כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ציון הרשב"י מוגבל

החל ממחר: מירון סגור בשעות הערב; הוסרה האבטחה

בעקבות החלטת המרכז הארצי למקומות הקדושים להפסיק את האבטחה בכניסה למירון - ועד מושב מירון מודיע: מירון יהיה סגור מידי יום, מהשעה 20:00 בערב עד 06:00 בבוקר

החל ממחר: מירון סגור בשעות הערב; הוסרה האבטחה
ריקודים במירון צילום: דוד כהן, פלאש 90

‏ועד המושב במירון הודיע היום (חמישי) לתושבים כי החליט על סגירת השער הראשי של המושב בלילות, זאת ‏בעקבות החלטת 'המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים' להפסיק את השמירה בכניסה הראשית.

בהודעה לתושבים, שתוכנה הגיע ל'בחדרי חרדים', מעדכן שמוליק ג’ורנו, יו"ר וועד המושב מירון , כי החל ממחר, ה-1 באפריל 2022 (כ"ט באדר ב' תשפ"ב), תיפסק השמירה ולכן "אנו נאלצים לסגור את שער הכניסה הראשי למושב".

בהודעה צוינו השעות המדויקות של פתיחת וסגירת שערי מירון, החל ממחר. השער ייסגר מידי ערב בשעה 20:00 וייפתח מחדש מידי בוקר בשעה 06:00. "וכמובן שיהיה סגור בשבתות ובחגי ישראל", נכתב.

בוועד גם מסרו לתושבים כי ‏בשעות בהן השער הראשי יהיה סגור, תתאפשר הכניסה למושב אך ורק דרך השער הצפוני (הירוק) ‏באמצעות האפליקציה. "מי שמספר הטלפון שלו איננו מוסדר באפליקציה, מתבקש לפנות למשרדי הוועד המקומי".

במרכז הארצי טוענים כי למרות שבמושב ביקשו "לחייב אותה להמשיך ולממן את שירותי השמירה בשער המושב - המרכז לא שומר ולא מספק שירותי שמירה והוא בסך הכל מימן את שירותי השמירה בשער המושב. ההתקשרות עם חברת השמירה הופסקה והמושב יכול לממן את שירותי השמירה בעצמו".

עוד אומרים במרכז כי למרות בקשת המושב להעניק צו מניעה נגד המרכז הארצי - בית המשפט סירב לעשות זאת חרף "האזהרות" שהושמעו באולם הדיונים על כך שהשער יופקר חלילה וכל דכפין ייכנס למושב.

כמו כן, בדיון הובהר כי לשומר בשער המושב אין כל סמכות חוקית למנוע כניסה של מבקרים למושב או כל סמכות בדיקה וחיפוש אחרים.

המקומות הקדושים ציון הרשבי במירון בעיית אבטחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד