ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

תושבי אלעד מגיבים: "עידן חילל שם ה', יש דין ויש דיין"

תושבי העיר החרדית לא הופתעו מהחשדות נגד ראש העיר יצחק עידן • "אפילו קיוסק הוא לא יודע לנהל. העיר חזרה בגללו 20 שנה אחורה והוא צריך לשלם את המחיר"

עידן בהארכת מעצרו. צילום: כיכר העיר אלעד
עידן בהארכת מעצרו. צילום: כיכר העיר אלעד

מעצרו של ראש העיר אלעד יצחק עידן, נגדו קיימים חשדות חמורים של שוחד, מרמה והפרת אמונים, עבירות תכנון ובניה, הלבנת הון ועוד, גורם לתושבי העיר לתחושה קשה.

במקביל להארכת מעצרם של עידן ושל יזם הנדל"ן, מוטי כהן, נמשך אתמול והיום (ב) מצעד הנחקרים בפרשה. ל'בחדרי חרדים' נודע כי מקורבים לעידן, תושבים בעיר שלכאורה מעורבים בחקירה ועוד - נחקרים בזה אחר זה ביחידה לחקירות הונאה במשטרת ישראל.

בשיא מצעד החקירות - נחקרה גם מרסל עידן, רעייתו של ראש העיר, עוד נודע כי גם ראש הכולל שאחריו חיפשה המשטרה התייצב הבוקר מעצמו לחקירה - בסיומה שוחרר. אחד התושבים מתאר ל'בחדרי חרדים' את המצב: "זו עיר של פשע? מתבצעים כאן מעצרים, בכירים נחקרים, לאן הגענו? זה חילול השם איום ונורא".

עוד בנושא:
"אנו המומים מהמעצר" • חברי מועצת העיר אלעד - מגיבים
סוף עידן? • מעצר ראש עיריית אלעד הוארך ביומיים • החשד: קבלת שוחד
דרמה באלעד: ראש העיר נעצר לחקירה • המשטרה פשטה על העירייה

בקרב רוב התושבים התחושות קשות. "מעצרו של ראש העיר לא הפתיע אותי", אומר אבי ק. המתגורר באלעד מזה 10 שנים בשיחה עם 'בחדרי חרדים', "כולם ידעו שיש שחיתות בעירייה. העיר התדרדרה בשנים האחרונות. שמענו כל הזמן על בעיות עם המנכ"ל, על החלפת מהנדס כל שני וחמישי. זה כבר מעיד על משהו לא תקין שקורה בחדרי חדרים.

"עידן קיבל צאנ'ס ולא הוכיח את עצמו. וודאי שזה לא נעים. סיטואציה לא קלה ולא פשוטה אבל כשאני מסתכל כתושב לראש עיר הוא צריך לשלם את המחיר על מה שהוא עשה - אם הוא עשה. העיר חזרה בגללו 20 שנה אחורה".

גם איציק דרעי, העוסק בהוראה והמתגורר בעיר מזה 13 שנה לא הופתע, "היו תמיד שמועות ודיבורים. כולם ידעו שזה עלול לקרות יום אחד. אני מאד מצטער על מה שקרה כי נוצר גם חילול השם גדול. אני כתושב העיר לא הייתי בוחר בו פעם נוספת. מצד שני אני גם לא שמח לראות את נפילתו".

אלי אדלר, המתגורר 10 שנים באלעד, עוסק בחינוך ומתמקד לאחרונה בפעילות קהילת החרדים העובדים בעיר, "מאז עזיבתו של צביקה כהן אני מסתובב עם בטן מלאה", הוא אומר ל'בחדרי חרדים'. "זרע שנזרע על עוול של אדם לא יצמיח פירות מוצלחים. יש דין ויש דיין. מרגע לרגע ראינו שעידן לא ראוי לתפקיד, שהוא לא מסוגל לנהל עיר ואפילו לא לנהל קיוסק.

"כולם דיברו על חקירה עוד מהסיפור עם המנכ"ל גואטה אבל עדיין אי אפשר לשפוט אם הוא מושחת. אנחנו לא חוקרים במשטרה ואנחנו רק יכולים לקוות שהאיש יעזוב אותנו ושייתנו לנו לבחור אדם מתוך העיר שגדל כאן ואכפת לו מהתושבים ומהעיר בכלל".

תושב אחר שהעדיף להישאר בעילום שמו אמר: "קשה לשפוט בשלב הזה. אנחנו מאמינים בחפותו של עידן".
אלעד יצחק עידן ראש העיר קיוסק מוטי כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד