ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

בן כספית פוגע בחרדים ומאשים: "אין לכם חוש הומור"

הפרשן הפוליטי בן כספית השווה בין נכי צה"ל לחרדים, תוך שהוא כותב על 600 אלף גברים מקבלי פטורים • חרדי שקרא את הדברים נזעק - וזכה לתגובות מבטלות ומזלזלות • בלעדי

בן כספית. צילום: פלאש 90
בן כספית. צילום: פלאש 90

העיתונאי והפובלציסט הישראלי בן כספית פרסם בביתו החדש - לאחר שעזב את 'מעריב' - עיתון 'סופהשבוע' טור שעסק באנשי צה"ל המקבלים מידי שנה אחוזי נכות. בכותרת הוא הגדיר זאת כך: "תעשייה עצומה ורווחית סביב נכי צה"ל".

בטור עצמו הביא בן כספית דוגמאות לתעשייה שלדבריו צוברת תאוצה וכתב כך: "בכל שנה מקבלים עשרות קצינים בכירים בצה"ל אחוזי נכות. לא מפני שהם נפצעים חלילה. מפני שהם פשוט מצהירים על כל מיני מחלות ותופעות מסוגים שונים ומגרדים בזכותם אחוזי נכות. האבסורדים בלתי נתפסים, אבל איש לא רוצה להסתבך עם לובי של חצי מיליון אזרחים".

בהמשך כתב: "לא לזה התכוון המחוקק. לא לזה התכוון בן-גוריון. קרה לזה בדיוק מה שקרה לגיוס החרדים. זה התחיל עם 600 אברכים, וזה הגיע עכשיו ל-600 אלף".

חרדי, פעיל בפרויקט 'דוסים', קרא את הטור ורץ להעמיד את בן כספית על הטעות: "שלום וברכה", כתב לו הקורא, "באייטם בחתימתך כתבת (מן הסתם בטעות) על כך ש-600 האברכים של בן גוריון הפכו ל-600,000. היות ואני סמוך ובטוח כי שגגה היא שיצאה מתחת ידך, אבקש להפנות את תשומת לבך לתיקון העיוות".

בן כספית השיב בפליאה: "למה שגגה?"

ועל כך השיב הקורא: "אני מפנה אותך לדו"ח ועדת פלסנר שם תוכל למצוא (עמ' 40 לנוחותך) כי מספר האברכים כיום (כולל פטורי שרות) הינו כעשירית מהמספר שציינת".

במקום להתנצל ולתקן את העיוות, בחר בן כספית להמשיך להסביר את עצמו: "לא זו כוונת המשורר. ברור שאין 600 אלף דחויי שירות. הרי אנחנו לא מדינה של 70 מיליון. יש 600 אלף (גברים)".

הקורא השיב: "משום כך כתבתי ששגגה יצאה מתחת ידך. היות וברור שלא זו הכוונה, אך זה מה שנכתב. בנוסף, אם הכוונה למספר הגברים הכולל, ההשוואה ל-600 בימי בין גוריון (שאגב, היה מדובר ב-400) אינה הוגנת.

ואז בחר בן כספית להטיל את האשמה על הקורא החרדי: "נו טוב. אין לכם חוש הומור כנראה".

הקורא החרדי הגיב לתשובה מחוצפת זו: "מה שבשבילך הוא הומור, בשביל קורא תמים הוא עובדה. הרי לא היית מעז להשתמש בהומור דומה בהתייחסות למספר הח"כים הערבים בכנסת, או כלפי כל קבוצת מיעוט אחרת".

ובכך הסתיימה השיחה.
סופהשבוע בן כספית חרדים גיוס הומור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד