י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מאבק השבת בבירה

קינג תוקף: "ש"ס יעלמו בהצבעה" | חיים כהן: "הזוי שמטיף מוסר"

עימות דתי בעיריית ירושלים סביב מאבק השבת על הקאנטרי בשכונת הר חומה • סגר"ע אריה קינג תקף את נציגי ש"ס וטען כי הם נלחמים רק במטרה לזכות בתקציבים וכי הם יעלמו בעת ההצבעה | המשנה חיים כהן השיב במתקפה: "לא קיים אצל קינג דעת תורה" | הסיפור המלא

 קינג תוקף: "ש"ס יעלמו בהצבעה" | חיים כהן: "הזוי שמטיף מוסר"
חיים כהן/אריה קינג צילום: יעקב כהן/מרים אלסטר, פלאש 90

המאבק של סיעת ש"ס בעיריית ירושלים שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' נגד הפעלת הקאנטרי בשכונת הר חומה בשבת, מעורר סערה ועימות פנימי בקואליציה ובמועצת העיר.

הסיפור: בתגובה להודעה של עיריית ירושלים כי היא תפעיל את הבריכה בקאנטרי החדש בשכונת הר חומה, מבהירים נציגי ש"ס כי לאחר התייעצות עם רבני התנועה הם צפויים להילחם ולמנוע את הפעלת המתחם בשבת.

יו״ר סיעת 'מאוחדים' בעיריית ירושלים, סגן ראש העיר, אריה קינג, תוקף את סיעת ש"ס ואומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "חברי מועצת העיר מטעם ש"ס מצטיינים בלעשות רעש וצלצולים סביב נושא השבת בפרט ונושאי הדת בעיר בכלל".

לטענת קינג, "אין להם כל כוונה להילחם נגד פתיחת הקאנטרי בשבת, הם עושים את מה שהם כל כך טובים בו, לאיים בשם השבת ואז יקבלו מראש העיר עוד תקציב, עוד מבנים, עוד תקנים ועוד....".

קינג מוסיף ותוקף כי ברגע האמת נציגי ש"ס יעלמו בהצבעה, כפי שהיו במקרים דומים בעבר, "בשעת ההצבעה, לפתע יעלמו מהאולם, אחד ילך לשירותים, השני כבר בערב לפני יודיע שאחיו של חמתו גוסס והוא צריך להיפרד ממנו בבית חולים והשלישי יספר שהרב אמר לו להצביע בעד הפתיחה בשבת, למרות שאף רב לא באמת אמר לו כך".

עוד תוקף סגר"ע קינג בשיחה עם 'בחדרי חרדים', "בימים אלה ממש, העירייה צריכה לקבל החלטה על מדיניות הפעלת בריכת השחיה בשכונת חומת שמואל, מטריד ומדאיג מאד שסיעת ש"ס וכמוה גם סיעת דגל התורה, שגם היא נוהגת לנפנף בדגל "השבת", שתי הסיעות בחרו לא לקחת חלק במאבק שאותו אני מוביל בהוראת רבני שכונת חומת שמואל, נגד פתיחת הבריכה בחומת שמואל בשבת".

נציג ש"ס, המשנה לראש העיר חיים כהן, הגיב לקינג במתקפה ואמר, "כמה הזוי שדווקא היום השותף הפוליטי שלו (איתמר בן גביר א.ק.) עלה להר הבית בניגוד לעמדת כל גדולי ישראל מטיף לנו מוסר האיש הזה שבלקסיקון שלו לא קיים המושג של דעת תודה".

אריה קינג חילול שבת עיריית ירושלים חיים כהן סיעת שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד