י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

'דיל רבנים' חדש? הגר"ש עמאר והרב סתיו רקדו יחד

לאחר הפלת 'דיל עמאר-אריאל': הרבנים עמאר וסתיו חגגו בבר-מצווה, ונועדו לשיחה ממושכת עם הרב יאשיהו פינטו - שבירך: "שתזכו לכהן כרבנים הראשיים" • תמונות בלעדיות

'דיל רבנים' חדש? הגר"ש עמאר והרב סתיו רקדו יחד
בחדרי חרדים



לאחר הפלת 'דיל הרבנים' עמאר-אריאל בכנסת וקבירת 'חוק אריאל' בוועדת שרים, לאחר שיוזם החוק ח"כ זבולון כלפא מ'הבית היהודי' משך את ההצעה, נראה כי 'דיל רבנים' חדש נרקם על-ידי עוזריו של הגר"ש עמאר - והפעם מעבר לים.

העיתוי: חגיגת בר מצווה לבנו של הרב יאשיהו פינטו, השוהה עם משפחתו בניו-יורק. אל בר המצווה הוזמנו הרב הראשי הראשל"צ הרב שלמה עמאר והרב דוד סתיו, מה שהביא לפגישה בין שני האישים.

הגר"ש עמאר שוהה בניו-יורק, בין היתר, לרגל חתונת בת הזקונים של איש העסקים ג'ק אביטל, אחד מראשי הקהילה החלאבית בניו-יורק, ומהאנשים היותר מקורבים לראשי ש"ס. בחתונה השתתפה כלתו של הגר"ע יוסף, הרבנית יהודית יוסף ונאמן בית הרב, צבי חקק.

אמש נערכה שמחת השבע הברכות בסעודה משותפת עם סעודת בר המצווה של משפחת פינטו.

זמן קצר קודם לאירוע הגיע הרב סתיו אל ה'אוהל' של האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל בבית הקברות על-שם מוניטיפיורי בקווינס, אולי מתוך רצון לקרוץ לבעלי זכות הבחירה מבין רבני חב"ד בגוף הבוחר לרבנות הראשית, אבל מן הסתם גם בשל הרצון לשאת תפילה להצלחת מסע הבחירות שלו.

במהלך האירוע הושיב הרב יאשיהו פינטו את הגר"ש עמאר לימינו, ואת הרב סתיו לשמאלו. בשלב מסוים נטל את ידי השנים ולחץ אותם, כשהוא מברכם: "שתזכו לכהן כרבנים הראשיים הבאים".

לאחר מכן ביקשם לקום לריקוד משותף.

לאחר סיום האירוע, נכנסו הרב פינטו ושני הרבנים אל חדרו, שם ישב עמם לשיחה שארכה כשעה וחצי. בין השאר נכנס אל החדר גם איש העסקים הארגנטיני אדוארד אלשטיין, ממקורבי הרב פינטו.

בש"ס לא מתייחסים באופן רשמי ל'דיל עמאר-סתיו', וזאת בשל התנגדותו של הגר"ע יוסף למועמדות של הרב סתיו. יחד עם זאת, לא מן הנמנע כי התערבותו של הרב פינטו, אולי גם זו של ז'ק אביטל, תביא לשינוי בעמדה הרשמית, ולא מן הנמנע כי הדיל עליו נשמע בימים הקרובים יהיה 'דיל הרבנים עמאר-סתיו'.

לדיל כזה סיכויים טובים לעבור גם את משוכת 'יש עתיד'. לפני מספר ימים, במפגש אקראי של אחד משרי 'יש עתיד' עם אחד מבכירי לשכת בגר"ש עמאר, אמר השר לבכיר: "אם לא הייתם מבאישים את שמו של הרב סתיו אצל הגר"ע יוסף בכל השנים האחרונות, הדיל עמאר-סתיו היה כבר מזמן יוצא לדרך".

הבכיר מלשכת הרב עמאר הכחיש את הדברים, אך אין ספק כי יש יסוד של אמת בדברי השר מ'יש עתיד'.

ב'בית היהודי' יהיו מי שיתמכו בהתלהבות בדיל, בעוד בקרב בכירי 'תקומה' והנציגים היותר חרד"ליים במפלגה יהיו, מן הסתם, הדעות חלוקות. אך הצפי הוא כי אם יסתמן רוב של תמיכה בדיל, לא מן הנמנע שיסייעו לקדמו.

הרבנים עמאר וסתיו חוגגים בבר מצווה • צפו

צילום: בן ציון ששון






















הרב דוד סתיו ב'אוהל' הרבי מליובאוויטש זצ"ל

צילום: בן ציון ששון































הגר''ש עמאר הרב דוד סתיו הרב יאשיהו פינטו דיל הרבנים הרבנות הראשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד