כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מלחמת רוסיה-אוקראינה

בגלל שהאמריקאים צדקו: ראש המודיעין הצרפתי פוטר

ראש המודיעין הצבאי הצרפתי, הגנרל אריק וידאו, פוטר מתפקידו לאחר שלא הצליח לחזות את מלחמת רוסיה - אוקראינה. "האמריקנים אמרו שהרוסים הולכים לתקוף, הם צדקו"

בגלל שהאמריקאים צדקו: ראש המודיעין הצרפתי פוטר
פגישת מקרון-פוטין צילום: מתוך הטוויטר של נשיא צרפת

שבעה חודשים לאחר שנכנס לתפקיד, פוטר ראש המודיעין הצבאי הצרפתי, הגנרל אריק וידא מתפקידו, לאחר תלונות על כך שהוא הביא "תדרוכים לא מספקים" והראה "חוסר שליטה בנושאים". הרקע לפטענות: העובדה שארה"ב העריכה נכונה שרוסיה מתכננת פלישה בקנה מידה גדול, בעוד שצרפת הגיעה למסקנה שזה לא סביר. גנרל וידאו הואשם בכך על ידי תיירי בורקהרד, הרמטכ"ל של צרפת.

 

עם זאת, מקור הצבאי אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP שתפקידו לספק "מודיעין צבאי על פעולות, אך לא לפני שהן קורות". עם זאת, בתחילת מרץ הודה בורקהרד כי המודיעין הצרפתי לא עמד ברמת התדרוכים של ארה"ב או בריטניה, שפורסמו כדי להגביר לחץ על ולדימיר פוטין. "האמריקנים אמרו שהרוסים הולכים לתקוף, הם צדקו", אמר לעיתון "לה מונד".

"המודיעין שלנו חשב שבמקום שיהיה כיבוש של אוקראינה, לרוסים היו אפשרויות אחרות להפיל את ממשלתו של וולודימיר זלנסקי מאוקראינה". הוסיף.

הניתוח השגוי של צרפת הייתה מביכה עוד יותר, מכיוון שהנשיא עמנואל מקרון שוחח איתו בקביעות בימים שקדמו לפלישה ב-24 בפברואר. מומחה המודיעין, פרופ' אלכסנדר פפאמנואל, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. כי קל מדי להאשים את המודיעין הצבאי בכישלון, אשר טמון בכל קהילת המודיעין של צרפת.

אבל נראה שהגנרל וידאו, מפקד הכוחות המיוחדים לשעבר של צרפת, פוטר מסיבות אחרות. שבועות לאחר שקיבל את האחריות על המודיעין הצבאי, היא זכה לביקורת כאשר אוסטרליה ביטלה חוזה צוללות בהיקף של מיליארדי דולרים עם צרפת לטובת הסכם ביטחון עם ארה"ב ובריטניה. כך דווח ה-BBC.

מלחמת אוקראינה רוסיה נשיא צרפת עמנואל מקרון ולדמיר פוטין ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד